افتتاح و بهره‌برداری از ۱۸ طرح عشایری در دهه فجر

در دهه فجر امسال ۱۸ طرح عشایری در خراسان جنوبی با اعتبار هزینه ۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری میرسد.

ابراهیمی مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در طول سال بیش از ۶ یا ۷ مرحله افتتاح طرح در حوزه عشایر داریم، زیرا اعتبارات ارزش افزوده به صورت ویژه برای عشایر و به طور مستقل اختصاص داده می‌شود و طرح‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

او افزود: در بحث زیرساخت‌های عشایر نیز دو دستگاه گریدر خریداری شده و تا قبل از سال تحویل داده می‌شود و در حال طی مراحل خرید دو دستگاه گریدر دیگر به همراه یک لودر هستیم که سال آینده به حوزه زیرساختی عشایر اضافه می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: ۶۵ درصد عشایر استان در شهرستان‌های مرزی و باقی آن‌ها در شهرستان‌های غیر مرزی و حاشیه کویر هستند و این موضوع از بحث امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم است و عشایر نقش بارزی در بحث امنیت و اقتصاد دارند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی به برنامه‌های حوزه عشایر در دهه فجر اشاره و بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۸ طرح با ۲۰ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می‌رسد که ۲ هزار و ۳۳۷ خانوار از این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

او عنوان کرد: از حیث شهرستانی، دو طرح در خوسف با اعتبار ۵۶۷ میلیون تومان، دو طرح در نهبندان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان،۴ طرح در سربیشه با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان، سه طرح در زیرکوه با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان، دو طرح در قاینات با اعتبار ۸۶۵ میلیون تومان و دو طرح در میان با اعتبار یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیمی تصریح کرد: از طرح‌های شاخص افتتاحی در دهه فجر امسال می‌توان به مرحله سوم آبرسانی پایدار به خواجه منجیکو شهرستان نهبندان اشاره کرد که ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرد آن بوده و به ۴ محله آبرسانی پایدار پایدار صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون در سطح استان ۱۸ تانکر سیار آبرسانی و هفت تانکر در بخش خصوصی داریم و طبق آئین نامه ساماندهی عشایر، در استان تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به جمعیت عشایر اعتبار بگذارند و آن را در جهت ارائه خدمت به این قشر هزینه کنند.

برچسب ها: امور عشایر ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.