الریاض: اسرائیل خود را موظف به اجرای قوانین بین‌المللی نمی‌داند

یک روزنامه عربستانی تاکید کرد رژیم صهیونیستی با حمایت غرب خود را ملزم به انجام قوانین بین‌المللی نمی‌داند که این کار باعث بروز مشکلات بزرگی می‌شود.

روزنامه سعودی الریاض در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی خود را موظف به اجرای قوانین و معاهدات بین‌المللی نمی‌داند و این همان چیزی است که برخورد با آن را بسیار دشوار می‌کند، به‌ویژه که از حمایت غرب برخوردار است؛ که کاملاً بر این باور است که حق دارد برای محافظت از امنیت خود آنچه را که می‌خواهد انجام دهد. تل‌آویو بدون در نظر گرفتن ده‌ها هزار جانی که گرفته است و هزاران نفری که آواره و بی‌خانمان شده‌اند، هر اقدامی را که بخواهد، انجام می‌دهد.

این روزنامه اعلام کرد: در نتیجه گسترش جنگ در نوار غزه، این باریکه توانایی خود را برای سازگاری با شرایط دشوار زندگی در نتیجه افزایش وضعیت تخریب ناشی از فروپاشی تاسیسات و تشدید فاجعه انسانی از دست داد که اتکای فزاینده به کمک‌های خارجی را ایجاب می‌کرد. بنابراین، فعال سازی حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه بین المللی و کنوانسیون‌های ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن‌ها ضروری شد که شامل معاهدات بین المللی است که جنگ موجود را جرم انگاری می‌کند.

پس از تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و وقوع نسل‌کشی در این باریکه، آفریقای جنوبی علیه این رژیم به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. در حکم اولیه که صادر شد چند نکته حائز اهمیت است.  براساس اظهارات قاضی این دادگاه، این رژیم باید تمام توانش برای توقف نسل‌کشی در غزه بکار گیرد، امکان ورود هر چه سریع تر کمک‌های ضروری به این منطقه را فراهم کند و از تحریک مستقیم به نسل کشی در جریان این جنگ، جلوگیری و محرکین آن را مجازات کند. اما تاکنون صهیونیست‌ها به انجام این حکم تن نداده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار