شکایت از بایدن و وزرای او به دلیل همدستی در جنایات رژیم صهیونیستی

مرکز حقوق اساسی آمریکا، شکایتی را علیه رئیس جمهور، وزیر دفاع و وزیر خارجه این کشور به جرم "همدستی در جنایات رژیم اسرائیل در غزه" تنظیم کرده است.

مرکز حقوق اساسی آمریکا شکایتی را تنظیم کرده است که در آن جو بایدن، رئیس جمهور، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا را به "همدستی با رژیم صهیونیستی در جنایات نسل کشی علیه غزه" متهم می‌کند.

طبق گزارش روسیا الیوم، یک دادگاه فدرال در اوکلند، ایالت کالیفرنیا، روز جمعه جلسه‌ای را برای بررسی این شکایت برگزار کرد که قاضی جفری وایت آن را سخت‌ترین شکایت برای رسیدگی به دادگاه توصیف کرد.

در این جلسه که با حضور وکلای مدافع بایدن، بلینکن، آستین و مرکز حقوق اساسی برگزار شد، دادگاه به شهادت وکلا، فعالان و پزشکان غزه در مورد آنچه که فلسطینی‌ها در نوار غزه در معرض آن هستند، گوش داد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شاکیان در دادخواست‌های خود تاکید کرده‌اند که دولت کنونی آمریکا با ارسال سلاح به اسرائیل، کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ را نقض کرده است.

مرکز حقوق اساسی در ایالات متحده که به آزادی‌های مدنی می‌پردازد، این شکایت مدنی را علیه بایدن، بلینکن و آستین در نوامبر گذشته به نمایندگی از سازمان‌های فلسطینی، فلسطینی‌های غزه و شهروندان آمریکایی که اقوام آن‌ها در غزه هستند، تنظیم کرد.

دادستان‌ها بایدن و وزرای او را متهم کردند که آن‌ها از اعمال نفوذ قابل توجه خود برای ممانعت از بمباران غزه توسط اسرائیل خودداری کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر دولت مردان امریکا
آخرین اخبار