افزایش حمایت‌های مردمی از پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری

کمپین حامی پوتین برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در روسیه، ۹۵ جعبه پر از طومار‌های اعلام حمایت از این نامزد انتخاباتی را جمع‌آوری کرد.

ستاد انتخاباتی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تعداد زیادی جعبه مملو از طومار‌های امضا شده در حمایت از نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه مارس جمع‌آوری کرد. موضوعی که برای بار دیگر پوتین را به طور کامل از پیروزی مجددش در این دوره از رقابت‌ها در کرملین مطمئن ساخته است. 

به گزارش «آسوشیتدپرس»، اگرچه پوتین ارتباط بسیار نزدیکی با حزب روسیه واحد دارد، اما به عنوان نامزد مستقل برای ورود دوباره به رقابت‌های ریاست‌جمهوری وارد عمل خواهد شد. راهی که شرایط را برای حکومت وی بر روسیه حداقل تا شش سال دیگر فراهم می‌کند.

این رهبر ۷۱ ساله روسیه دوبار در گذشته از اختیارات خود برای اصلاح قانون اساسی این کشور استفاده کرده است تا بتواند از نظر قانونی تا زمانی که به سن ۸۰ سالگی نرسیده است در قدرت باقی بماند. اکنون پوتین عنوان طولانی‌ترین رهبر کرملین پس از دوران حکومت «جوزف استالین» که در سال ۱۹۵۳ درگذشت را به خود اختصاص داده است.

اهمیت جعبه‌های جمع‌آوری شده مربوط به طومار امضاء حامیان و طرفداران پوتین از آن جهت است که به موجب قانون انتخابات در این کشور، روسیه کاندیدا‌های مستقل خود را ملزم می‌کند تا حداقل ۳۰۰ هزار امضاء جمع‌آوری شده را از ۴۰ منطقه مختلف این کشور برای حضور در صندوق‌های رای ارائه دهند.

گزارش‌های خبری روسیه بر این مبنا است که ستاد انتخاباتی پوتین تاکنون ۹۵ جعه پر از طومار‌های امضاء شده را تحویل کمیسیون مرکزی این کشور داده است. پیشتر نیز گزارشات منتشر شده حاکی از آن بود که این کمپین، بیش از ۲ میلیون امضاء جمع‌آوری کرده است.

قرار است کمیسیون مرکزی تا تاریخ ۱۰ فوریه فهرست نامزد‌های ریاست‌جمهوری را نهایی کند. انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور نیز در تاریخ ۱۷ مارس برگزار می‌شود.

تاکنون سه نامزد برای حضور در صندوق رای تایید شده‌اند که هیچ کدام شانس جدی در مقابل پوتین برای پیروزی در این رقابت‌ها ندارند. این افراد «نیکلای خاریتونوف» از حزب کمونیست، «لئونید اسلوتسکی» از حزب لیبرال دموکرات و «ولادیسلاو داوانکوف» از حزب مردم جدید هستند.

هر سه حزب نیز در پارلمانی که حزب روسیه واحد اکثریت قاطع را دارد، کرسی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
دولت و مجلس واردات کالا را مممنوع کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روسا یه ملت فوق العاده سطح بالاست و بخوبی سیستم دنیا رو میفهمن و فهمیدن آمریکا قصد جونشون رو کرده و خیال ابلهانه جهان تک قطبی اونو به هر جنایتی میکشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
واقعیت پوتین خوب خدمت کرد اما برای رهایی از جنگ بسیار خطرناک در آینده برای مردم جهان بهترین گزینه مردم روسیه نیست.
آخرین اخبار