دستگاه‌های اجرایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری پای کار بیایند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها خواست با شرکت در نمایشگاه بین‌المللی تهران ظرفیت‌های گردشگری استان را به نحو احسن معرفی کرده و به نمایش بگذارند.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نمایشگاه بین المللی گردشگری ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه‌هایی از استان در این نمایشگاه برپا می‌شود.

او با اشاره به اینکه پارسال نیز استان در این نمایشگاه شرکت کرد و دستاورد‌های خوبی داشت افزود: امسال قرار است که کیفیت حضور در نمایشگاه را افزایش دهیم و مقرر کردیم که تمام شهرستان‌های استان هر کدام در یک غرفه به طور جداگانه به معرفی ظرفیت‌های حوزه گردشگری و صنایع وابسته بپردازند و به طور ویژه از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌خواهیم تا در نمایشگاه امسال از تمام توان خود برای معرفی ظرفیت‌ها استفاده کنند.

شاهوردی بیان‌کرد: در نمایشگاه بین‌المللی امسال ۱۶ غرفه برای استان پیش بینی کردیم که ۱۱ غرفه را به شهرستان‌ها اختصاص دادیم تا پای کار آمده، ظرفیت‌ها را به نحو مطلوب معرفی کنند و حضور پررنگ‌تری به لحاظ کیفیتی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: دو غرفه نیز برای انجمن‌هایمان که نمایندگان بخش خصوصی هستند در نظر گرفتیم و ۳ غرفه برای دستگاه‌های اثرگذار در حوزه گردشگری تنظیم شده است.

او عنوان کرد: امسال احتمالاً بنابر تصمیم معاونت، نمایشگاه صنایع دستی را در کنار گردشگری نداشته باشیم ولی برای این مورد  پیش بینی‌هایی کردیم تا در صورتی که قسمت صنایع دستی حذف شود، ۱۱ اجرای زنده در بحث رشته‌های مزیت‌دار هر شهرستان را در نمایشگاه داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


شاهوردی تصریح کرد: یکی از اهداف جدید نمایشگاه امسال توجه کشور به حوزه گردشگری سلامت است که قرار است در یک مکان مجزا ظرفیت حوزه گردشگری سلامت استان‌ها به نمایش گذاشته شود که ما با توجه به حوزه مرز و آب‌های معدنی، در این‌حوزه نیز حرفی برای گفتن داریم و همچنین قرار است که کمیته‌ها و کلاس‌هایی همزمان با برگزاری نمایشگاه برای عموم مردم در زمینه معرفی مزیت‌ها و فرصت‌ها و امکانات رفاهی استان‌ها برگزار شود.

نصب تابلو‌های جدید معرفی جاذبه‌های گردشگری دغدغه مردم استان 

شاهوردی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: یکی از گلایه‌های به حق مردم در استان کمبود تابلو‌های معرفی جاذبه‌های تفریحی و گردشگری استان است که در این مورد پارسال آسیب‌شناسی کردیم و امسال ردیف اعتباری خاصی از محل اعتبارات شهرستانی برای تمام شهرستان‌ها در نظر گرفتیم.

او افزود: این اعتبارات قرار است برای نصب تابلوی معرفی جاذبه‌های استان در محل محور‌های مواصلاتی و در محل خود آثار هزینه شود و از شهرستان‌هایی که در این حوزه موفق بوده اند الگو گرفتیم تا طرح را به طور موثرتری اجرایی کنیم.

شاهوردی بیان کرد: اعتبارات برای هر شهرستان بر اساس کمبودی که احصا شده و چیزی که خود شهرستان اعلام کرده مشخص شده است و منتظر تخصیص آن هستیم تا وارد مرحله مناقصه و شروع عملیات نصب تابلو‌ها شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.