گسترش هپاتیت در غزه/ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی در خطر قحطی

سازمان‌های بین المللی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه هشدار دادند.

جنگ غزه و بمباران گسترده زیرساخت ها، بیمارستان ها، و مراکز درمانی در کنار محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی برای ورود اقلام ضروری به این باریکه، فلسطینیان را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است. 

به گزارش الجزیره، سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) هشدار داد هپاتیت A در غزه در حال شیوع است. ما شاهد افزایش موارد ابتلا در مرکز غزه و منطقه رفح هستیم و با توجه به شرایط کمبود آب و شرایط فاضلاب خطر گسترش بیشتر این بیماری وجود دارد. 

بیماری هپاتیت نوع A که یک بیماری ویروسی است به طور عمده به افرادی که واکسن تزریق نکرده باشند و از آب و یا مواد غذایی آلوده به مدفوع شخص بیمار تغذیه کنند، منتقل می‌شود. 

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید وقوع باران‌های سنگین در این باریکه باعث آسیب بیشتر به سیستم آبی منطقه شده به طوری که در برخی نقاط سیستم فاضلاب با آب آشامیدنی مخلوط شده است. 

در سوی دیگر، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه اعلام کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه در خطر قحطی قرار دارند. از این میان، ۳۷۸ هزار فلسطینی اکنون در طبقه ۵ قحطی دسته بندی می‌شوند که به معنای وقوع فاجعه گرسنگی در میان آنهاست.

این نهاد همچنین افزود ۹۳۹ هزار فلسطینی در سطح ۴ دسته بندی می‌شوند که به معنای گرسنگی آنهاست. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار