جاسم‌آل‌ثانی:

نزدیکی روابط ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس ضروری است

وزیر خارجه قطر گفت: جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، کشور‌های همسایه هستند و نزدیکی روابط بین آن‌ها یک ضرورت است.

به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر امروز سه شنبه در نشست داووس گفت که جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، کشور‌های همسایه هستند و نزدیکی روابط بین آن‌ها یک ضرورت است و نه یک گزینه.

وی در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در شهر اربیل در شمال عراق گفت: نمی‌توانیم رویداد‌های منطقه را از یکدیگر جدا کنیم.

این مقام قطری درباره تنش نظامی در دریای سرخ نیز گفت: راه حل نظامی بحران تنش در دریای سرخ را حل نخواهد کرد.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر یادآور شد: اگر بخواهیم به بررسی وضعیت دریای سرخ بپردازیم، نخست باید موضوع غزه را حل کنیم.

نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر تاکید کرد: واکنش جامعه جهانی به جنگ غزه ملت‌های منطقه را ناامید کرد و برای اولین بار موضوع آتش بس در غزه را موضوعی بحث برانگیز می‌بینیم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در خصوص وضعیت کرانه باختری تاکید کرد: اوضاع کرانه باختری از کشتار و قتل بهتر از نوار غزه نیست و جامعه جهانی نیز واکنشی نشان نمی‌دهد. رژیم صهیونیستی کنترل همه چیز را در کرانه باختری در دست دارد و تشکیلات خودگردان فلسطین اراده‌ای ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار