وزیر شورای جنگ رژیم صهیونیستی:

باید دست از دروغ گویی برداریم

یکی از وزرای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: زمان آن رسیده که مقامات صهیونیست دست از دروغ گفتن بردارند.

گادی آیزنکوت، وزیر شورای جنگ رژیم صهیونیستی، گفت که تل آویو باید به جای ادامه جنگ در نوار غزه، از دروغ گفتن به خود دست بردارد و به توافقی دست یابد که اسرا را بازگرداند.
 
روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت، به نقل از آیزنکوت در جلسه شورای وزیران نظامی نوشت: ما باید از دروغ گفتن به خود دست برداریم، شجاع باشیم و به سمت معامله بزرگی برویم که اسرا را بازگرداند. 
 
او افزود: زمان آن‌ها (اسرا) رو به اتمام است و هر روز که می‌گذرد جان آن‌ها را به خطر می‌افتد. ادامه دادن همان الگویی که آن‌ها (مقامات)  دارند مانند مردم کور است. اینجا زمان حیاتی برای تصمیم گیری شجاعانه است. این روزنامه گزارش داد که در حالی که آیزنکوت و بنی گانتس از دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسرای صهیونیست، حتی به بهای عدم ادامه جنگ، حمایت می‌کنند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و  یوآو گالانت، وزیر جنگ او با آن مخالف هستند.
 
یدیعوت آحارنوت گفت: گانتس و آیزنکوت معتقدند اسرائیل باید خارج از چارچوب فکر کند و اولویت را به بازگشت اسرا حتی در ازای توقف جنگ بدهد و تنها در این صورت هدف دوم جنگ یعنی نابودی حماس را تکمیل کند. اما از سوی دیگر، نتانیاهو، گالانت و ران درمر، وزیر امور استراتژیک معتقدند که تنها فشار نظامی منجر به توافق می‌شود و نباید توافقی برای توقف خصومت‌ها وجود داشته باشد.
 
این درحالی است که فشار‌ها در داخل اراضی اشغالی برای بازگرداندن اسرا افزایش یافته است، زیرا ده‌ها هزار نفر در تل‌آویو در روز‌های شنبه و یکشنبه برای آزادی اسرای خود در نوار غزه، مصادف با صدمین روز شروع جنگ تظاهرات کردند. 
 
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر پیش از این گفت که مذاکرات آتش بس در غزه در جریان است و چالش‌هایی را پشت سر می‌گذارد و شهید شدن یکی از رهبران ارشد جنبش حماس فلسطین (صالح العاروری) می‌تواند تأثیر بسزایی روی آن بگذارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۶:۵۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : بسم رب الشهدا و الصدیقین : صهیونیستها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و غربیها و مقامات کشورهای اسلامی همپیمانان این جنایتکاران که در جنایت نسل کشی فجیح وحشتناک اسفناک تاریخی فلسطینیان و مردم مومنین مسلمین غزه و به شهادت رساندن مردم حزب الله لبنان سوریه یمن عراق ایران اسلامی دست داشته و دست دارند به عذابهای پی در پی الهی سخت وحشتناکی دوچار خواهند شد و همگیشان به اذن الله خداوند جل مقطوع النسل خار ذلیل زمینگیر حقیر نا امید ناکام خواهند شد و به امراض جسمی روحی وحشتناک شدیدی دوچار خواهند شد که هیچ دوا درمانی برایشان کارگر نمی باشد و تا آخر عمر کثیفشان زجر کش می شوند . الهی و ربی من لی غیرک
و الهی آمینن یا رب العالمین . با آل علی علیه السلام هر که درافتاد ور افتاد . این نفرین را هرگز فراموش نکنید ای جنایتکاران خبیث ملعونین حرامزاده های حرام لقمه . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار