عقب‌نشینی مجدد ارتش اسرائیل/ رسانه عبری: فقط ۳ لشکر در غزه باقی مانده است

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، لشکر ۳۶ خود که در برگیرنده یگان‌های نخبه‌ای همچون گولانی است را از غزه خارج کرده است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل که در شمال نوار غزه مستقر بود و تیپ گولانی به همراه دو تیپ زرهی در آن فعالیت می‌کردند، از این منطقه عقب نشینی کرده است.

یسرائیل هیوم در خبری در این رابطه نوشت: به جز تیپ گولانی، تیپ‌های ششم و هفتم و ۱۸۸ و نیز یگان مهندسی از منطقه عقب نشینی کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در این رابطه خبر داد، با عقب نشینی لشکر ۳۶ فقط ۳ لشکر ۹۸، ۹۹ و ۱۶۲ در نوار غزه باقی مانده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص هم در گزارشی فاش کرد، ارتش اسرائیل از بیم بدتر شدن اوضاع امنیتی در کرانه باختری، دستور انتقال یگان تک آور دوفدوفان را از نوار غزه به کرانه باختری صادر کرده و این کار از هفته گذشته آغاز شده است.

مسئولین امنیتی به هاآرتص خبر دادند، اوضاع در کرانه باختری در آستانه انفجار قرار گرفته است و اگر مسئولین سیاسی تصمیمات جدی در رابطه با آینده اقتصادی این منطقه نگیرند، خطر افزایش تنش و درگیری در این منطقه بسیار زیاد است.

یک منبع دیگر امنیتی هم به هاآرتص خبر داد، خارج کردن یگان‌های زبده ارتش اسرائیل از جنگ در نوار غزه، به شدت از توانمندی ارتش در این منطقه جنگی می‌کاهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار