گفتگوی السیسی و عباس و اعلام مخالفت قاطع با آواره کردن فلسطینی‌ها

رئیس جمهور مصر با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره دیدار و درباره تحولات غزه گفتگو و با کوچ اجباری مردم فلسطین از غزه مخالفت کردند.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در قاهره با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات غزه دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، السیسی رئیس جمهور این کشور با عباس که به قاهره سفر کرده، دیدار و گفتگو کرده است. دو طرف در این دیدار در خصوص اوضاع کنونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشست گسترده‌ای را برگزار کردند.

رئیس جمهور مصر در این دیدار به تلاش‌های فشرده و تماس‌های مستمری که کشورش با طرف‌های مختلف برای ایجاد آتش بس و ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به مقدار کافی به نوار غزه انجام داده است، پرداخت.

در جریان این گفتگو همچنین بر نقش تشکیلات خودگردان فلسطین و لزوم اتخاذ همه اقدامات برای حمایت از این خودگردان برای انجام نقش خود تاکید شد.دو طرف مخالفت قاطع خود را با هرگونه تلاشی که به منظور نابودی آرمان فلسطین یا آواره کردن فلسطینی‌ها به خارج از سرزمین‌هایشان باشد، تاکید کردند.

محمود عباس در این دیدار رئیس جمهور مصر را در جریان آخرین تحولات در اراضی فلسطینی به ویژه نوار غزه قرار داد.عباس بر لزوم همکاری با همه طرف‌ها برای اطمینان از پایان دادن به تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در همه جا به ویژه در نوار غزه تاکید کرد.

در این راستا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت قاطعانه خود با جابجایی فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری یا قدس اشغالی را به السیسی اعلام کرد.وی گفت: تنها راه حل همه تشدید تنش‌ها در منطقه، راه حل سیاسی با پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به پایتختی قدس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار