رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

غربالگری بیش از ۲ میلیون نفر در فارس، از ابتدای پویش ملی سلامت

حسینی گفت: از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۳۶۹ نفر از مردم فارس، غربالگری شده اند.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی سلامت در سراسر کشور، اظهار کرد: از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون، ۲ میلیون و یکصد هزار و ۳۶۹ نفر از مردم فارس، در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری شده اند.

او با بیان اینکه پویش ملی سلامت تا سی ام دی در سراسر کشور ادامه دارد، استقبال مردم فارس و تلاش مجموعه سلامت استان برای تحقق اهداف مهم این پویش ملی را در شناسایی به موقع مبتلایان به فشارخون بالا و دیابت مورد تقدیر قرار داد و گفت: تا کنون ۳ شهرستان سپیدان، فیروزآباد و زرقان، توانسته اند به پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری جمعیت هدف خود در این پویش ملی دست یابند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، ۲۰ شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نیز دارای پوشش غربالگری بالای ۷۰ درصد عنوان کرد.

او با اشاره به محوریت شناسایی مبتلایان به ۲ بیماری فشارخون بالا و دیابت در پویش ملی سلامت، بخش مهمی از رویکرد این پویش سلامت محور را آگاه سازی جامعه نسبت به اهمیت توجه به سلامت خود، به ویژه در برابر بیماری‌های غیرواگیر به عنوان مهم‌ترین علت مرگ و میر کنونی مردم دنیا عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: از مجموع بیش از ۲ میلیون جمعیت غربالگری شده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۶ هزار و ۱۷۷ از ابتلای خود به بیماری فشارخون بالا و ۱۵ هزار و ۹۰۴ نفر نیز از ابتلا به بیماری دیابت آگاهی یافتند که این مهم‌ترین هدف این پویش، برای پیشگیری از پیامد‌های بعدی این ۲ بیماری در مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این پویش ملی به همت گروه‌های ثابت و سیار، در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان ها، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت در حال اجرا است و از مردم استان که هنوز به این پویش ملی نپیوسته اند دعوت می‌شود تا تاریخ سی ام دی، به مراکز یاد شده مراجعه کرده و از سلامت خود آگاهی یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار