رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آمار غربالگری پویش ملی سلامت در فارس، به مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از افزایش آمار غربالگری پویش ملی سلامت در فارس به مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خبر داد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه، اظهار کرد: از ابتدای پویش ملی سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه، حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمینه فشارخون و قندخون غربالگری شده اند.

او ابراز امیدواری کرد: در روز‌های باقیمانده از اجرای این پویش ملی، شاهد افزایش گستره غربالگری جمعیت هدف در استان فارس باشیم.

پوشش ۱۰۰ درصدی ۶ شهرستان فارس در پویش ملی سلامت

حسینی تصریح کرد: تا کنون ۶ شهرستان فیروزآباد، ارسنجان، سپیدان، زرقان، اقلید و آباده به پوشش ۱۰۰ درصدی در زمینه غربالگری جمعیت هدف این پویش در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دست یافته اند و ۱۷ شهرستان نیز در مرز پوشش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی هستند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به نقش زمان و تشخیص به موقع، در کاهش پیامد‌های ۲ بیماری دیابت و فشارخون بالا، اجرای این پویش ملی را اقدامی تاثیرگذار در تحقق این هدف دانست که در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تاکنون بیش از ۵۳ هزار فرد مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۱۸ هزار فرد مبتلا به قند خون بالا که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشته اند، از ابتلای خود به این ۲ بیماری مطلع شدند.

حسینی، شناسایی بیش از ۴۷۰ هزار فرد در مرحله پیش فشارخون و بیش از ۱۴۲ هزار فرد در مرحله پیش دیابت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دیگر دستاورد‌های اجرای این پویش ملی برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز امیدواری نسبت به افزایش جمعیت غربالگری شده استان فارس و این پویش ملی، بیماریابی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر را از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار