معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تمدید پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه

رضائیان زاده گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال، می‌توانند تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ با شرکت در پویش ملی سلامت، از ابتلای خود به بیماری فشار خون و دیابت مطلع شوند.

دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تمدید مهلت اجرای پویش ملی سلامت، اظهار کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال، می‌توانند تا روز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ با شرکت در پویش ملی سلامت، از وضعیت ابتلای خود به ۲ بیماری مزمن فشار خون و دیابت مطلع شوند.

او افزود: پویش ملی سلامت، ویژه افراد بالای ۱۸ سال و با شعار «آگاهی زودتر مراقبت موثرتر» از ۲۰ آبان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همزمان با سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون نفری افراد بالای ۱۸ سال، در این پویش شرکت کردند و در جمعیت غربال شده، ۴۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر مبتلا به پیش فشارخون، ۱۱۸ هزار و ۶۵۴ نفرمبتلا به پره دیابت، ۴۶ هزار و ۱۷۷ نفر مشکوک به ابتلا به فشارخون بالا و ۱۵ هزار و ۹۰۴ نفر مشکوک ابتلا به دیابت شناسایی و در چرخه مراقبت‌های بهداشتی وارد شده اند.

رضائیان زاده با تاکید بر رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارائه خدمات ثبت شده در پویش ملی سلامت، این دستاورد مهم را نتیجه همراهی مردم، همدلی همه کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حمایت دیگر ارگان‌ها دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل استقبال مردم از پویش ملی سلامت، تاریخ این پویش تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ تمدید شده است، از افراد بالای ۱۸ سال که تاکنون موفق به شرکت در این پویش سلامت محور نشده اند، خواست تا در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی محل سکونت خود یا ایستگاه‌های غربالگری مراجعه و یا در صورت اطلاع از وضعیت فشارخون و قندخون خود، به سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت به آدرس https://health.mci.ir مراجعه کرده و اطلاعات درخواستی را تکمیل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار