رویترز: بایدن قصد برکناری آستین را ندارد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که جو بایدن قصد برکناری وزیر دفاع آمریکا به علت پنهان کاری او در مورد بستری شدنش در بیمارستان به مدت چند روز را ندارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد برکناری لوید آستین وزیر دفاع این کشور به علت پنهان کاری او در مورد بستری شدنش در بیمارستان به مدت چند روز را ندارد.

آستین از دوشنبه هفته گذشته در بیمارستان بستری شده درحالیکه پنتاگون تا روز پنجشنبه در این خصوص به کاخ سفید اطلاع رسانی نکرده بود. آستین پس از آن در بیانیه‌ای مسئولیت کارش را بر عهده گرفت.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که تمرکز اصلی بر روی سلامتی وزیر دفاع است و اینکه هیچ برنامه‌ای به غیر از حفظ آستین در سمتش در دستور کار نیست.

وی تاکید کرد: بایدن به دنبال این است که آستین به زودی به پنتاگون بازگردد و چند روز پیش با او صحبت کرده است. 

کربی همچنین اضافه کرد که بایدن اطمینان کامل به وزیر دفاع در خصوص مساله بستری شدنش در بیمارستان دارد.

دو مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که در میانه تنش‌ها در غرب آسیا آستین به عنوان وزیر دفاع آمریکا بستری شده و ۴ روز را در بخش مراقبت‌های ویژه گذرانده است.

یک مقام آمریکایی تایید کرد: پنتاگون تا روز پنجشنبه یعنی سه روز بعد از ورود وزیر دفاع به مرکز درمانی والتر رید، به مقام‌های ارشد در شورای امنیت ملی کاخ سفید در مورد این مساله اطلاع نداده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار