زیرساخت های نهضت ملی مسکن پیش از واگذاری تامین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر تامین زیرساخت های نهضت ملی مسکن پیش از واگذاری تاکید کرد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در شورای مسکن خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار در استان از اراضی شهری به طرح ملی مسکن در شهر‌های مختلف استان الحاق شده است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه برای الحاق اراضی، محافظت در برابر سیلاب است و باید سیل بند‌هایی برای سایت‌های نهضت ملی پیش بینی شود.

 عباس زاده بیان کرد: در ۹ سایت از سایت‌های ۴۰گانه استان که به طرح نهضت ملی اضافه شدند، مسئله مدیریت سیلاب مورد توجه است و امروز مصوب شد که برای تامین سیل بند این ۹ سایت مشاور طرح انتخاب و کار‌های اجرایی پس از مطالعه مشاور آغاز شود که یکی از مهم‌ترین کار‌های زیرساختی نهضت ملی مسکن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: در استان بحث الحاق اراضی به اتمام رسیده است و طرح‌ها در حال نهایی شدن است که امیدواریم تا سه ماه آینده همه این طرح‌ها به نتیجه برسد.

او با اشاره به اینکه برای تمامی متقاضیان استان زمین تامین شده است، گفت: زمین‌های واگذار شده به مردم بیش از ۹۰ درصد منجر به دریافت پروانه ساخت شده است که این آمار در روستایی پایین‌تر است.

عباس زاده بیان کرد: برای افرادی که اراضی نهضت ملی مسکن به آن‌ها واگذار شده و تاکنون اقدامی نکرده‌اند مهلتی در نظر گرفته شده است تا پروانه ساختمانی را کسب کنند و در صورت عدم تمایل و یا اینکه نتوانند پروانه کسب کنند، جایگزین خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در خصوص واگذاری اراضی بیرجند نیز تا پایان هفته به جمع‌بندی نهایی رسیده و در جلسه بعدی نتیجه را مبنی بر اینکه افرادی که در شهر بیرجند تمایل به ساخت مسکن در واحد‌های طبقاتی ندارند در واحد‌های روستا‌های اطراف که آماده شده آزاد خواهیم کرد تا اقدام به ساخت واحد ویلایی کنند.

او افزود: در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز گفت: یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات این است که بانک‌هایی که وام اعطا می‌کنند بانک‌های تخصصی مسکن نیستند.

عباس زاده گفت: تاکنون سازوکار‌ها و سامانه رسمی بانک‌ها برای این کار آماده نشده بود که در طول ماه‌های گذشته این نقیصه برطرف شد و اکنون بانک‌های ملی، ملت، صادرات و تجارت به بانک‌های عامل نهضت ملی مسکن پیوستند، رفع نواقص انجام شده و آماده اعطای وام هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: مقرر شد به همه متقاضیان نهضت ملی مسکن مهلتی داده شود و همه بانک‌های عامل معرفی شوند و پس از دو مرحله فرصتی که به متقاضیان داده می‌شود، عدم مراجعه متقاضیان به معنای عدم تقاضای دریافت تسهیلات بانکی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.