بی اطلاعی بایدن و کاخ سفید از بستری شدن وزیر دفاع آمریکا

به نوشته یک روزنامه آمریکایی پنتاگون به مدت ۳ روز، بستری شدن وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان را به اطلاع بایدن و کاخ سفید نرساند.

پولیتیکو گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کاخ سفید به مدت سه روز از بستری شدن لوید آستین وزیر دفاع در بیمارستان مطلع نشدند و این موضوع به اطلاع آن‌ها نرسید. 

به گفته مقامات آمریکایی که به نام آن‌ها اشاره نشده است، آستین در اول ژانویه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و وزارت دفاع در ۴ ژانویه به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید این موضوع را اطلاع داد.

روزنامه پولیتیکو به نقل از مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نمایندگان کاخ سفید از بستری شدن وزیر دفاع در بیمارستان در اول ژانویه اطلاعی نداشتند. کاخ سفید روز پنجشنبه در جریان قرار گرفت.

یکی از مقامات گفت: قرار نبود به این شکل اتفاق بیفتد. منبع دیگری افزود: بخش بزرگی از مقامات از این موضوع اطلاعی نداشتند.

این روزنامه به نقل از مقامات پنتاگون نوشت که حتی مقامات ارشد ارتش آمریکا تا زمان انتشار بیانیه رسمی سرویس مطبوعاتی در روز جمعه از وضعیت آستین اطلاعی نداشتند.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفت که به آن‌ها گفته شده که رئیس پنتاگون به مدت یک هفته دورکاری خواهد کرد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، روز شنبه توضیح داد که تاخیر در گزارش این موضوع به دلایل متعددی بوده است و افزود: ما مجبور شدیم چندین عامل از جمله مسائل پزشکی و محرمانه را در نظر بگیریم.

پیش از این، انجمن روزنامه‌نگاران پنتاگون نامه‌ای به سخنگوی پنتاگون ارسال کرد و در آن خشم خود را از عدم اطلاع عموم و رسانه‌ها از بستری شدن آستین در بیمارستان ابراز کرد.

پس از انتقاد انجمن مطبوعات پنتاگون، آستین در بیانیه‌ای گفت: من نگرانی‌های رسانه‌ها در مورد شفاف سازی را درک می‌کنم و می‌دانم که باید کار بهتری انجام می‌دادم و اطمینان حاصل کنم که به مردم به درستی اطلاع رسانی می‌کردند. متعهد می‌شوم که اقدامات بهتری انجام دهم. اما این مهم است که بگویم: این روش پزشکی من بود و من مسئولیت کامل آن را بر عهده می‌گیرم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
مخفی کاری = افتضاح تاریخی
آخرین اخبار