آغاز استیضاح وزیر امنیت داخلی آمریکا

نمایندگان جمهوری خواه آمریکا استیضاح وزیر امنیت داخلی این کشور را به دلیل بحران مهاجرت آغاز کردند.

جمهوری‌خواهان آمریکایی آغاز روند استیضاح وزیر امنیت داخلی در دولت جو بایدن را به دلیل تشدید بحران مرزی، به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تثبیت مهاجرت به‌عنوان موضوع اصلی در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کردند.

براساس گزارش النشره، پس از پایان تحقیقات درباره آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی در دسامبر، جمهوری خواهان در کنگره، وزیر دموکرات را به ایجاد یک وضعیت اضطراری امنیت ملی متهم کردند.

مارک گرین، رئیس جمهوری خواه کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «تحقیقات ما نشان داده است که این بحران اساس خود را در فرآیند تصمیم گیری به دنبال وزیر مایورکاس و امتناع وی از اجرای قوانین تصویب شده توسط کنگره پیدا کرده است، او مستلزم پاسخگویی است.»

 وی افزود: «رای دو حزبی مجلس نمایندگان در ماه نوامبر مبنی بر ارجاع مواد استیضاح به کمیته‌های من، تنها اهمیت ادامه روند پاسخگویی را برجسته کرد.»

اگر جمهوری خواهان موفق شوند، مایورکاس اولین وزیری خواهد بود که پس از ویلیام بلکنپ، وزیر دفاع  آمریکا  در سال ۱۸۷۶ استیضاح می‌شود.

 اما لازم است اکثریت اعضای مجلس نمایندگان از اتهام جرایم سنگین و جنایات حمایت کنند، که او را به محاکمه در سنا می‌فرستد، جایی که دو سوم اعضا باید به محکومیت برای برکناری او رای مثبت دهند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چرا وزیر اطلاعات و وزیر کشور ما به خاطر حادثه تروریستی کرمان استیضاح نمیشن،؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اینهمه اتفاق تو کشور افتاده.یک نفر هم استعفا نداد
آخرین اخبار