حرکت موج جدیدی از مهاجران به سمت مرز‌های جنوبی آمریکا

رسانه‌ها اعلام کردند موج جدیدی از مهاجران غیرقانونی از آمریکای لاتین به سمت مرز‌های جنوبی آمریکا در حرکت هستند.

بحران امنیتی در هائیتی (که آمریکا یکی از مظنونان اصلی آن است) و اکوادور، سرکوب سیاسی در نیکاراگوئه، آشفتگی اقتصادی در کوبا و ونزوئلا به دلیل تحریم های آمریکا برخی از دلایلی است که مهاجرانی را از همه این کشور‌ها به سمت شمال که مرزهای جنوبی آمریکا گسیل می‌دهد.

براساس گزارش الجزیره انگلیسی، به گفته مقامات پاناما، تعداد افرادی که از دریای خطرناک دارین عبور می‌کنند به رکورد ۴۰۰۰۰۰ نفر در روزهای منتهی به سپتامبر رسیده است. پاناما رکورد ۸۱۰۰۰ مهاجر را ثبت کرد که از طریق دارین در ماه اوت وارد شدند که بالاترین رقم ثبت شده در یک ماه گذشته است.

آلیسیا بارسنا، وزیر امور خارجه مکزیک روز جمعه در واشنگتن گفت که یک بحران در مرز آمریکا و مکزیک رخ داده است. مکزیک علاوه بر پرواز‌های اخراج کنونی خود به گواتمالا، هندوراس و السالوادور به دنبال «بازگرداندن کمکی» مهاجران به اکوادور، ونزوئلا و کلمبیا است.

در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۳۰۰۰۰ مهاجر با موفقیت با پای پیاده از جنگل عبور کردند که در دهه گذشته به طور میانگین کمتر از ۱۱۰۰۰ نفر در سال بود. در سال ۲۰۲۲، تعداد ورودی‌ها به ۲۵۰۰۰۰ نفر افزایش یافت. تنها در هشت ماه اول سال ۲۰۲۳ از این تعداد فراتر رفت و تا پایان سال جاری بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر در حال عبور هستند. آژانس‌های آمریکا گزارش می‌دهند که روزانه ۹۰۰۰ مهاجر غیرقانونی از مکزیک عبور می‌کنند.

هفته گذشته بود که خبرگزاری ها اعلام کردند  هزاران پناهنده و مهاجر به عبور از مرز آمریکا از مکزیک ادامه می‌دهند و شهر ال پاسو در ایالت تگزاس را به نقطه سقوط رسانده‌اند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای جلوگیری از هجوم مردم است.  اسکار لیزر، شهردار ال پاسو گفت که سیستم مهاجرتی آمریکا شکسته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار