افزایش ساعت کاری در مرز ماهیرود / پنجره واحد گمرکی فعال شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند از افزایش ساعت کاری در مرز ماهیرود جهت روان شدن ترافیک ترانزیتی در این مرز خبر داد.

علیرضا خامه زر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند  با اشاره به برگزاری جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی با همت سازمان صمت و استانداری در مرز ماهیرود اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد برای شکستن بار ترافیکی در مرز، ساعت کاری سازمان‌ها افزایش و تعداد نیرو‌های مستقر تقویت شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات سیاسی بین افغانستان و پاکستان انتظار افزایش فعالیت تجاری به لحاظ صادرات و کالای ترانزیتی با کشور افغانستان را داشتیم که منجر به ترافیک و توقف کامیون‌ها در مرز شد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: با برگزاری جلسات هماهنگی در مرز در واقع پنجره واحد گمرکی را فعال کرده‌ایم تا کالا‌ها در منطقه مرزی تخلیه نشوند، لذا هماهنگی‌های لازم جهت ترانشیپ کالا (انتقال کالا به مقصد میانی و بعد از آن به مقصد اصلی) و حرکت به سمت افغانستان باید انجام شود.

وخامه‌زر با اشاره به اینکه بحران ترافیک بار در مرز کمک همه جانبه نهاد‌ها را می‌طلبد و همه باید به روان شدن فعالیت مرز کمک کنیم تا کمتر شاهد دپو و تخلیه بار در مرز باشیم گفت: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش صادرات و کالای ترانزیتی بخش خصوصی، صاحبان کالا، نمایندگان صاحبان کالا و شرکت‌ها نیز باید تمهیدات لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار