زیرساخت های خراسان جنوبی در مسیر کریدور شرق مناسب نیست

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر توجه به معبر مرزی ماهیرود در راستای توسعه کریدور شرق گفت: متاسفانه وضعیت زیرساخت ها و جاده‌های استان در مسیر کریدور شرق مناسب نیست.

خامه زر  رئیس اتاق بازرگانی بیرجند  در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و امور مرز اتاق بازرگانی بیرجند، با اشاره به اهمیت کریدور‌های حمل و نقلی و ترانزیتی، گفت: کشور‌هایی که از موقعیت جغرافیایی خود درآمد دارند از از نفوذ سیاسی و اقتصادی بالاتری در معادلات جهانی نیز برخوردار هستند.

او با بیان اینکه کشور ایران در یکی از شاهراه‌های جهان واقع شده است، افزود: قطعاً اگر به درستی عمل کنیم می‌توانیم از این ظرفیت جهت توسعه اقتصادی کشور استفاده‌های مفیدی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: کشور ایران به دلیل دو پهنه آبی شمال و جنوب موقعیت بسیار خوبی دارد، اما متاسفانه در تصمیم گیری‌ها نتوانستیم آن گونه که باید از این موقعیت استفاده کنیم.

خامه زر با اشاره به توسعه کریدور شرق، گفت: کریدور شرق از چابهار در سیستان و بلوچستان شروع و شهر‌های نیکشهر، ایرانشهر، زاهدان، نهبندان، سربیشه، بیرجند، قاین، گناباد، تربت حیدریه و مشهد را در بر می‌گیرد و در نهایت از مرز سرخس به کشور‌های حوزه آسیای میانه می‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر کریدور شمال - جنوب نیز قرار دارد، عنوان کرد: مرز ماهیرود به عنوان سومین معبر رسمی به کشور افغانستان در خصوص توسعه کریدور شرق مد نظر است.

او با اشاره به اینکه حمل ترکیبی و چند وجهی نیز مورد توجه کشور‌ها قرار دارد لذا تامین و توسعه ریلی استان می‌تواند مفید باشد، بیان کرد: متاسفانه وضعیت جاده‌های استان نیز در مسیر کریدور شرق مناسب نیست.

خامه زر با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی باید به روز شود، عنوان کرد: نظرات و پیشنهادات ادارات در راستای توسعه کریدور شرق جمع‌بندی و به استانداری ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.