هزار و ۸۲۰ کودک مشمول طرح رفع سوء‌تغذیه کودکان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : هزار و ۸۲۰ کودک در استان مشمول طرح رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر ۵ سال شناسایی شدند.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : همزمان با سراسر کشور از روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برنامه رفع سوء‌تغذیه کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه (زیر ۵ سال) دهک‌های یک تا ۷ درآمدی خانوار آغاز شد.

وی گفت: تأمین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد جامعه از سبد غذایی سالم و مطلوب از اهداف مهم این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس تمامی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه‌ای بوده و شرایط استفاده از طرح را دارا باشند تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا حساب خانوار‌های دارای کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های یک تا ۷ درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر ۱۶ قلم مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ترتیب دهک‌های یک تا ۵ درآمدی برای یک کودک یک میلیون تومان، ۲ کودک ۲ میلیون و سه کودک سه میلیون تومان و برای خانوار دهک ۶ تا ۷ برای یک کودک ۶۰۰ هزار، ۲ کودک یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار و سه کودک یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

احمدی اظهار کرد: واجدین شرایط طرح از طریق ارسال پیامک به تلفن سرپرستان خانوار از مشمول بودن کودک زیر ۵ سال خود اطلاع حاصل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه یک‌هزار و ۸۲۰ کودک مشمول طرح شناسایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۶۳۸ خانوار دارای یک کودک، تعداد ۸۲ خانوار دارای ۲ کودک و ۶ خانوار دارای ۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه هستند.

احمدی خاطرنشان کرد: ۱۶ قلم مشمول طرح شامل شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، گوشت گوساله، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج ایرانی، ماکارونی، روغن مایع، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، گوجه فرنگی، پیاز، عدس و مغزدانه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.