پیشرفت ۷۰ درصدی کمربندی ایلخچی شهرستان اسکو

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر طرح کمربندی ایلخچی شهرستان اسکو، از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، برخوردار است.

موسوی در بازدید از کمربندی ایلخچی، این طرح را جزو طرح‌های راکد عمرانی استانی عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۶ آغاز شده و تا سال ۱۴۰۱ از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود که به علت مشکلات اعتباری به حالت راکد در آمده بود.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی این طرح دورباره از سر گرفته شد و در یک سال گذشته حدود ۲۰ درصد به پیشرفت طرح افزوده شد و در حال حاضر کمربندی ایلخچی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تنها مشکل موجود در اجرای این پروژه را واقع شدن حدود ۵۰۰ متر از طرح در مسیر باغ‌ها و اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود: با پیگیری مسئولان استانی و قضائی مسیر مورد نظر گشوده شد و شاهد فعال شدن دوباره طرح هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی  به مشخصات فنی طرح کمربندی ایلخچی هم اشاره کرد و ادامه داد: طول مسیر هشت کیلومتر به همراه ۲ ابنیه رمپ و لوپ در ورودی مسیر است که از این مسیر حدود چهار کیلومتر آماده سازی و در مرحله آسفالت ریزی است.

موسوی ابراز امیدواری کرد با مسیر گشایی و اجرای باقیمانده مسیر، طرح مذکور در مدت زمان تعیین شده توسط پیمانکار تحویل داده شود.

با توجه به موقعیت شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استان‌های آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانه‌ها از جمله شهرک‌های صنعتی موجود در منطقه، ترافیک فزاینده بین شهری در مسیر تبریز ـ آذرشهر را افزایش داده و در شهر ایلخچی ایجاد گره ترافیکی سنگینی را در طول شبانه روز موجب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار