امانی خبر داد:

افزایش 40 درصدی پروازها در فرودگاه بندرعباس/ بهره‌برداری از ششمین رادار کشور تا اوایل سال آینده

مدیرکل فرودگاه بندرعباس گفت: رادار فرودگاه بندرعباس که از کشور فرانسه خریداری شده بود، اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش 40 درصدی پروازها در فرودگاه بندرعباس/ بهره‌برداری از ششمین رادار کشور تا اوایل سال آیندهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود امانی مدیرکل فرودگاه بندرعباس در حاشیه مراسم‌ آغاز طرح نوروزی با بیان اینکه رادار فرودگاه بندرعباس تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دستگاه کمک ناوبری که از کشور فرانسه خریداری شده در حال نصب است و با نصب آن این فرودگاه ششمین رادار خود را به بهرداری می‌رساند.

وی درباره طرح توسعه تجهیز فرودگاه هرمزگان گفت: سعی خواهیم کرد سال آینده تجهیزات ناوبری خود را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در حال خرید دو دستگاه کمک ناوبری فرودگاه هستیم که در سال آینده بتوانیم این دستگاه‌ها را نصب کنیم.

امانی با بیان اینکه در 6 ماه دوم سال 96 میزان افزایش پروازها به این فرودگاه چشمگیر بوده است، گفت: هم اکنون ماهیانه بین 30 تا 40 درصد رشد پروازها در این فرودگاه را شاهد هستیم و توانستیم برخی از مسیرها از جمله تبریز و ساری تعداد پروازهایشان را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: برخی از مسیرها همانند جاسک و کرمان مسیر پروازی وجود نداشت سعی کرده‌ایم از 11 شرکت هواپیمایی مسیر پروازی این شهرها را نیز افزایش دهیم.

مدیرکل فرودگاه بندرعباس، تصریح کرد: به دلیل کمبود نیروی انسانی که اکثر آنها غیربومی بودند و با رایزنی‌های انجام شده سعی در تلاش جذب نیروی انسانی بومی در بخش فرودگاهی هستیم.

وی درباره طرح توسعه اپرون (محل پارک هواپیما) که دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود، طرح توسعه ‌آن را در دستور کار قرار دادیم.

امانی گفت: تملک اراضی برای احداث باند دوم فرودگاه در سال آینده در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه بندرعباس در پایان درباره فرودگاه احتیاطی که در شرایط اضطراری از آن استفاده می‌شود، گفت: دیوار حفاظتی برای شهرهای بستک، پارسیان و میناب در حال ساخت و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار