مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

تشکل‌های مردمی پیشران بخش گردشگری هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تشکل‌های مردمی و نهاد‌های غیردولتی پیشران توسعه گردشگری استان هستند و با تمام توان از آنها حمایت می‌کنیم.

 حمزه زاده در نشست هم اندیشی با تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تحقق شعار مهم سال مبنی بر مشارکت مردمی و جهش تولید به مدد اجرای طرح جامع با مشارکت سمن‌های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری قابل تحقق است و در این مسیر باید همه نهاد‌های دولتی و عمومی همراه و هم داستان با تشکل‌های مردمی باشند.

وی با تاکید بر اهمیت تشکل‌های مردم‌نهاد در تحقق اهداف حفاظت از میراث فرهنگی، رونق گردشگری و اشاعه صنایع دستی استان افزود: در حال حاضر تعداد یازده سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی برای تحقق هدف مشارکت مردمی در جهش تولید و در راستای محافظت از میراث فرهنگی، جذب گردشگران و اشاعه فرهنگ صنایع‌دستی بومی در استان فعال هستند.

حمزه زاده یادآور شد: تشکل‌های مزبور برای توسعه اقدامات خود طرحی مشارکتی و جامع ارائه می‌کنند که می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌های این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: این طرح جامع که دربرگیرنده سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است با مشارکت همه جانبه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک شایانی به رشد و ترقی این سه حوزه در استان خواهد کرد.

حمزه زاده اظهار کرد: حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مسیر تحقق رشد ۲۵ درصدی گردشگران ورودی به استان در طول امسال حائز اهمیت ویژه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.