جهاد سازندگی الگوی جلب اعتماد و مشارکت مردم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه اقتصادی امروز روستا‌ها نتیجه اقدامات زیربنایی جهاد سازندگی است گفت: جهاد سازندگی الگویی از ارگانی است که با جلب اعتماد مردم و مشارکت آنها، تمام فعالیت‌های خود را انجام می‌داد.

 اکبر فتحی در یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر تیپ مهندسی رزمی جنگ ۵۷ فجر جهاد سازندگی استان آذربایجان شرقی گفت: یادواره سرداران و شهدای جهاد سنگرسازان بی سنگر به شهدایی اختصاص دارد که کمترین نام و نشان را در جامعه دارند شهدایی که هر کجا احساس کردند به حضور آنها نیاز است، مشتاقانه لبیک گفتند. شهدایی که در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقشی پر رنگ داشتند، اما هنوز ۶ ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) لبیک گفتند و جهاد سازندگی را تشکیل دادند.

وی افزود: جهاد سازندگی نهادی بود که از همه اقشار مردم تشکیل شد تا فرمان امام راحل (ره) را در راستای محرومیت زدایی از روستا‌ها تحقق بخشد. جهادگران در فاصله ۱۵ ماه تا آغاز جنگ تحمیلی با فعالیت جهادی که داشتند توانستند به خوبی چهره کریه فقر را که ثمره رژیم ستم شاهی بود از بین ببرند.

وی گفت: جهادگران با عشق و ارادت و آنچه امروز با عنوان مدیریت جهادی می‌شناسیم در همه عرصه‌های سازندگی از قبیل ساخت مدرسه، مراکز درمانی، جاده کشی، تأمین آب آشامیدنی و... ورود کردند و توانستند عملکرد بسیار خوبی را رقم بزنند. عملکردی که هم توسعه کالبدی روستا‌ها را محقق کرد و هم توانست در توسعه اقتصادی روستا‌ها تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی منشأ رشد اقتصادی روستا‌ها در حال حاضر را اقدامات زیربنایی جهاد سازندگی در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و پس از جنگ تحمیلی دانست و اضافه کرد: تشکل‌های دامپروری که در حال حاضر وجود دارند با اقدامات جهاد سازندگی پایه ریزی شد و آنچه امروز تحت عنوان شورای روستا می‌شناسیم نیز ثمره همین اقدامات بود کما اینکه در ابتدا این شورا‌ها را شورای جهاد سازندگی می‌خواندند.

فتحی بر نقش پررنگ جهاد سازندگی در سال‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با شروع جنگ، جهادگران جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و حضور آنها در جبهه‌های حق علیه باطل آن چنان مؤثر بود که از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی (ره) عنوان با افتخار سنگرسازان بی سنگر را دریافت کردند. پل‌های خیبر و بعثت تنها نمونه‌ای از اقدامات تحسین برانگیز جهادگران استان آذربایجان شرقی در سال‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی که استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور آغاز کرده است، گفت: امیدواریم امروز که در این جنگ اقتصادی قرار داریم بتوانیم به برکت خون شهدا و با تأسی از آنها موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به خدمات شهید والامقام تهرانی مقدم، گفت: شهید تهرانی مقدم آنچنان خدمات با برکت و موثری انجام دادند که برکت این خدمات بود که سپاه قهرمان امروز به راحتی می‌تواند پاسخ یاوه گویان و دشمنان را بدهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۴۰۳ گفت: جهاد سازندگی ارگانی بود که هیچ کاری را بدون مشارکت مردم انجام نمی‌داد. اعتمادی که مردم به جهادسازندگی داشتند مثال زدنی بود و ما باید بتوانیم از این الگو برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کنیم تا رونق و جهش در تولید ایجاد کرده و امنیت غذایی کشور را تضمین کنیم.

گفتنی است تجلیل از خانواده سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر، مداحی حاج مهدی خادم آذریان و اجرای گروه رزم نوازان سپاه عاشورا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.