افزایش ۷۰ درصدی تولیدات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی در استان افزایش و مصرف آب کشاورزی نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است.

حسین برزگر اظهار داشت: مقوله امنیت غذایی یک چالش بزرگ در جهان است و امروز جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد.

وی افزود: باید همه باهم حرکت کنند و بخش کشاورزی را رشد داد. هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آورد چهارمحال و بختیاری در زمینه آب است، اما در بخش کشاورزی کمتر از یک میلیارد متر مکعب هزینه می‌شود.

برزگر اضافه کرد: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی در استان افزایش و مصرف آب کشاورزی نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است. در نیمه غربی چهارمحال و بختیاری جذب منابع کارون از اولویت‌ها است و در نیمه شرقی استان توسعه مجتمع دامپروری و گلخانه‌ها مدنظر است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در قرارگاه شهید ساجدی می‌شود با یک مقدار زمین و آب ثابت بهره برداری را با دانش و فناوری درست به طور صد در صدی افزایش داد.

برزگر با بیان اینکه باید به سمت خودکفایی حرکت کرد، تصریح کرد: باید هزینه‌ها را برای شبکه‌ها گذاشت، پارسال ۶۰ میلیارد تومان برای سامانه آبیاری قرار داده شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد اراضی استان در چند ماه گذشته رفع تداخل شدند. در یکسال گذشته مشاور، ناظر، پیمانکار و ... در استان نبود، اما امروز ۱۸ پیمانکار گلخانه، ۱۶ مشاور، ۱۴ ناظر فعال و... در استان است؛ ساختار‌ها ایجاد شده که باید به شهرستان‌ها هدایت شوند.

برزگر ادامه داد: مهمترین چالش شهرستان لردگان، آب است و امید است از سد خرسان آب گرفت. بیمه برای جبران خسارت نیست بلکه برای جبران هزینه‌ها است و باید توجه داشت که بیمه را پرداخت کرد و حتما محصولات را تحت پوشش بیمه قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار