شهر چابهار نیازمند ساخت جاده کمربندی برای تردد کامیون هاست

شهردار چابهار با اشاره به تردد صد‌ها کامیون برای تخلیه و بارگیری ۲ بندر شهید بهشتی و کلانتری گفت: این شهر نیازمند ساخت جاده کمربندی برای سهولت در تردد وسائط نقلیه سنگین است.

محمدیونس حقانی شهردار چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  هم اینک تردد کامیون‌ها در محدوده بندر شهید بهشتی و کلانتری مشکلات زیادی را برای خودرو‌های سبک عبوری و عابران پیاده ایجاد کرده است.

حقانی  افزود: در زمان تخلیه کشتی چند هزار تنی صد‌ها کامیون در صف انتظار برای بارگیری هستند و متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی برای ساخت جاده کمربندی و مکان مناسبی برای توقف کامیون‌ها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تردد کامیون‌ها سبب شده تا بار‌ها شاهد حوادث گوناگون رانندگی و کشته و زخمی شدن شهروندان باشیم، خاطرنشان کرد: نیاز است هر چه سریعتر ساخت کمربندی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی به برنامه‌های شهرداری برای توسعه و آبادانی شهر چابهار اشاره کرد و افزود: این شهر از کمترین سرانه فضای سبز برخوردار است.

شهردار چابهار گفت: زیباسازی، هرس درختان، ایجاد فضای شاد و مفرح، زیباسازی ساحل محدوده دریا کوچک و دریا بزرگ برای مسافران نوروزی از اولویت‌های کاری این شهرداری است.

حقانی از سازمان منطقه آزاد چابهار و دبیرخانه توسعه سواحل مکران خواست برای رفع مشکلات شهرداری و ایجاد امکانات رفاهی، پذیرایی و اسکان مساعدت و همکاری کنند.

وی تصریح کرد: شهر چابهار در ایام پایانی سال میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که بیشتر آن‌ها برای جذابیت‌های منطقه آزاد و گردش در ساحل زیبا به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: آسفالت معابر، پیاده روسازی، کاشت درختان مثمر در بوستان ها، ایجاد پارک، ساماندهی سواحل دریاکوچک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساحل زیبای دریا کوچک (محدوده خلیج چابهار) در تصاحب ادارات مختلف نظیر شیلات، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، گمرک و ... است و شهروندان حق استفاده از آن را ندارند، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده و قرار است حریم ۶۰ متری ساحل آزادسازی شود تا مسافران و شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

چابهار نیازمند ساخت جاده کمربندی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار