انقلاب فرهنگی، مهمترین هدف انقلاب اسلامی

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) گفت: انقلاب فرهنگی مهمترین هدفی است که در انقلاب اسلامی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام دکتر الهی راد عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه که در دانشگاه بیرجند با حضور اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان برگزار شد گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی است برای تحقق مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی که انقلاب فرهنگی است.

او با بیان اینکه فضای آزاد اندیشی میان اساتید حوزه و دانشگاه باید برقرار شود افزود: علم و دین دو بازوی مهم انقلاب فرهنگی است و کسانی که چه در دانشگاه و چه در حوزه دین تلاش می‌کنند نیاز دارند که از مزیت‌ها و فرصت‌های یکدیگر استفاده کنند.

حجت الاسلام الهی راد اظهار کرد: آنچه که در مباحث وحدت حوزه و دانشگاه مهم است این است که باید به وسیله نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مسئولین حوزه‌های علمیه نشست‌های تخصصی ایجاد کنند تا بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) بیان کرد: تخصص گرایی و طبقه بندی علوم و دانشجو یکی از مزیت‌هایی است که در دانشگاه‌ها وجود دارد و حوزه علمیه می‌تواند از این قالب برای سیر اندیشه‌ای خودش استفاده کند.

او گفت: طلاب باید با توجه به نیاز‌های جامعه و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه بتوانند اندیشه‌های اسلامی را متناسب با نیاز جامعه منتشر کنند و باید کرسی‌های آزاد نظریه پردازی و آزاد اندیشی که جزو ضروریات وحدت حوزه و دانشگاه و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است را احیا و حفظ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.