غربالگری ۱۴۱ هزار نفر در پویش ملی سلامت خراسان جنوبی

۱۴۱ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: غربال گری دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان ماه امسال با تلاش و همت شبانه روزی پزشکان، کارشناسان، مراقبین سلامت و بهورزان در حال اجراست و تاکنون حدود ۱۴۱ هزار نفر، شامل ۲۴ درصد جمعیت هدف (گروه سنی ۱۸ سال و بیشتر) سنجش شده اند.

شایسته افزود: از ۱۴۱ هزار نفر فرد غربال شده در این پویش، هزار و ۷۰۶ مورد جدید مشکوک به پر فشاری خون، هزار و ۳۱۱ مورد جدید مشکوک به دیابت، حدود ۲۷ هزار نفر مورد در معرض خطر فشار خون بالا و ۱۱ هزار و ۶۸۵ نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که این مورد نشان از اهمیت مشارکت حداکثری در پویش دارد.

وی گفت: افراد غربال گری شده در این طرح با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و همچنین ایستگاه‌های سیار ویژه پویش ملی سلامت در سطح استان، ضمن دریافت خدمات رایگان ارزیابی سلامت، مورد آموزش و مشاوره قرار گرفته و در صورت نیاز به درمان برای انجام مراقبت‌های بعدی راهنمایی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: برای رسیدن به اهداف عالی این طرح ملی و بهره مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت در جامعه، مشارکت روز افزون تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها (دولتی و خصوصی) و مشارکت مردمی در اطلاع رسانی و دعوت به حضور در پویش ملی سلامت، مورد نیاز است.

دکتر شایسته با معرفی سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت به آدرس http://Health.MCI.ir، از تمامی افراد توانمند و مردم دعوت کرد با مراجعه به این سامانه به این پویش بپیوندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار