غربالگری ۱۴۰ هزار و ۸۲۶ از مردم خراسان جنوبی در پویش ملی سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از غربالگری ۱۴۰ هزار و ۸۲۶ نفر از مردم خراسان جنوبی در پویش ملی سلامت خبر داد.

 شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: غربالگری دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان‌ماه امسال با تلاش و همت شبانه‌روزی پزشکان، کارشناسان، مراقبین سلامت و بهورزان در حال اجرا بوده و تاکنون پنجمین هفته را پشت سر گذاشته است.

او با اشاره اینکه تا پایان دوشنبه ۲۰ آذر، ۱۴۰ هزار و ۸۲۶ نفر از در این پویش ملی مشارکت داشته که شامل ۲۴ درصد جمعیت هدف گروه سنی ۱۸ سال و بیشتر است افزود: از بین تعداد یک هزار و ۷۰۶ مورد جدید مشکوک به پرفشاری خون، یک‌هزار و ۳۱۱ مورد جدید مشکوک به دیابت، ۲۶ هزار و ۹۶۸ مورد در معرض خطر فشار خون بالا و ۱۱ هزار و ۶۸۵ نفر در مرحله پیش‌دیابت شناسایی شده که این مورد نشان از اهمیت مشارکت حداکثری در پویش دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی بیان کرد: افراد غربالگری شده در این طرح با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و همچنین ایستگاه‌های سیار ویژه پویش ملی سلامت در سطح استان، ضمن دریافت خدمات رایگان ارزیابی سلامت مورد آموزش و مشاوره قرار گرفته و در صورت نیاز به درمان برای انجام مراقبت‌های بعدی راهنمایی می‌شوند.

او تصریح کرد: در راستای دستیابی به اهداف عالی این طرح ملی و بهره‌مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت در جامعه مشارکت روزافزون تمام نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی و مشارکت مردمی در اطلاع‌رسانی و دعوت به حضور در پویش ملی سلامت مورد نیاز است.

 شایسته با معرفی سامانه خوداظهاری پویش ملی سلامت به آدرس http://Health.MCI.ir از تمام مردم دعوت کرد با مراجعه به این سامانه به این پویش بپیوندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.