تشدید نظارت بر بازار عرضه سوخت مایع در کرمانشاه

معاون بازرسی و حمایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : با شروع فصل سرما نظارت بر بازار عرضه سوخت مایع در کرمانشاه تشدید شده و با عرضه خارج از شبکه گاز برخورد خواهد شد.

مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه هرگونه عرضه گاز مایع صرفا باید در قالب سامانه "سدف" صورت بگیرد، گفت : نرخ گاز در سامانه "سدف" هیچ تغییری نداشته و همان نرخ مصوب ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است و تعیین نرخ دوم بر اساس فوب خلیج فارس نیز به این منظور بوده که تمامی مصارف به سمت سامانه "سدف" هدایت و قانونمند شود و دیگر شاهد عرضه خارج از شبکه در بازار آزاد نباشیم.

وی با بیان اینکه عرضه گاز مایع خارج از سامانه "سدف" تخلف است، تاکید کرد: به تمام کسانی که مصرف کننده مجاز گاز مایع محسوب می‌شوند و به گاز مایع نیاز واقعی دارند، از طریق سامانه "سدف" گاز یارانه‌دار تعلق خواهد گرفت.

معاون بازرسی و حمایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اداره کل صمت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تنها برای برخی مصارف از جمله مصرف گاز LPG برای سوخت خودرو که خطرناک و غیرقانونی است، سهمیه گاز مایع تعلق نمی‌گیرد.

بیگلری با اشاره به اینکه آنچه که اکنون در بازار آزاد وجود دارد و با قیمت نزدیک به نرخ مصوب دوم یعنی ۳۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود، عمدتا مربوط به افرادی است که مازاد بر نیاز سهمیه داشته و آن را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند، تاکید کرد: عرضه گاز مایع در بازار آزاد و خارج از چارچوب قانونی سامانه "سدف" تخلف است و افراد می‌توانند این تخلف را با تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.

وی از همه خانوار‌ها و صاحبان مشاغلی که نیاز به مصرف گاز مایع دارند خواست برای دریافت گاز مورد نیاز خود با نرخ مصوب، حتما در سامانه "سدف" ثبت‌نام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار