هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، مهاجران کانادا را به خروج از این کشور سوق می‌دهد

رویترز در گزارشی نوشت که افزایش شدید هزینه‌های زندگی سبب شده مهاجرانی که به امید زندگی بهتر به کانادا رفته‌اند، به انتخاب خود پشت کنند.

خبرگزاری رویترز در گزارش جدید خود در مورد مهاجرت بسیاری از ساکنین کانادا به کشور‌های دیگر می‌نویسد: «برای بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، رویای زندگی خوب در این کشور در حال تبدیل شدن به تقلا برای بقا شده و دلیل آن هزینه‌های بالای زندگی و کمبود مسکن برای اجاره است». 

رویترز در ادامه می‌نویسد که در نهایت به دلیل شرایط موجود برخی تازه‌واردان مجبور می‌شوند به کشوری که به عنوان خانه دوم خود انتخاب کرده‌اند، پشت کنند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا جذب مهاجران را برنامه اصلی دولت برای مبارزه با پیری جمعیت قرار داد. آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش جمعیت کانادا در سال‌های اخیر بیش از هر دوره دیگری در شش دهه گذشته بوده است.

اما اکنون این روند به تدریج شروع به معکوس شدن کرده است. داده‌های رسمی نشان می‌دهد که در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۴۲ هزار نفر کانادا را ترک کرده‌اند. افزون بر این، در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ نیز به ترتیب ۹۳ هزار و ۸۱۸ نفر و ۸۵ هزار و ۹۲۷ نفر از کانادا خارج شده‌اند.  بر اساس گزارش اخیر مؤسسه شهروندی کانادا (ICC) نرخ مهاجرانی که کانادا را ترک می‌کنند در سال ۲۰۱۹ به بالاترین میزان در دو دهه گذشته رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد این آمار در طول قرنطینه کرونا کاهش یافته، اما اکنون یک بار دیگر در حال افزایش است.

به گزارش رویترز، افزایش پیوسته مهاجرت از کانادا برخی از مقامات را نگران کرده است. برای کشوری که پایه آن بر مهاجران بنا شده است، روند رو به افزایش ترک کشور یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ترودو برای مبارزه با پیری جمعیت را تضعیف می‌کند. 

مهاجران هزینه‌های سرسام‌آور مسکن را بزرگ‌ترین دلیل تصمیم خود برای مهاجرت به یک کشور دیگر عنوان می‌کنند. گفته می‌شود به طور متوسط در کانادا، ۶۰ درصد درآمد خانوار صرف پوشش هزینه مسکن می‌شود. این رقم برای ونکوور به ۹۸ درصد و برای تورنتو به ۸۰ درصد می‌رسد. 

مهاجران چه می‌گویند؟

رویترز در انتها به چند شهروند اشاره می‌کند که پس از مدتی زندگی در کانادا تصمیم گرفته‌اند به جای دیگری بروند. 

یکی از آن‌ها «جاستیناس استانکوس» ۳۸ ساله است که سال ۲۰۱۹ از لیتوانی به کانادا مهاجرت کرد تا دکترای علوم سیاسی بگیرد. او اکنون می‌گوید قصد دارد به جنوب شرقی آسیا نقل مکان کند؛ جایی که هزینه زندگی کمتر است و می‌تواند تحقیقات خود را دنبال کند. 

شهروند دیگر میو ماونگ ۵۵ ساله است که بیش از سه دهه پیش از میانمار به کانادا مهاجرت کرده و به عنوان یک مشاور املاک و رستوران‌دار شغل موفقی داشت. او اکنون می‌گوید قصد دارد دوره بازنشستگی خود را در کشوری مثل تایلند سپری کند، زیرا با درآمد بازنشستگی نمی‌تواند استاندارد زندگی خود در کانادا را حفظ کند.

رویترز در انتها به کارا ۲۵ ساله اشاره می‌کند که سال گذشته به عنوان پناهنده از هنگ کنگ به کانادا آمده و با داشتن سه شغل پاره‌وقت در یک زیرزمین تک اتاقه در تورنتو زندگی می‌کند. او می‌گوید: «هرگز نمی‌دانستم که با زندگی در یک کشور غربی فقط می‌توانید یک اتاق در زیرزمین اجاره کنید».

برچسب ها: کانادا ، مهاجرت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
علت وجود معضل مسکن در کانادا به خاطر ورود بی رویه مهاجران به کاناداست. طبق امار مهاجران زیادی در سال های اخیر از کشورهای خصوصا آسیایی به کانادا اومدن و تدارک ندیدن شغل و مسکن برای این حجم از جمعیت این معضل رو به وجود آورده. وقتی جاستین ترودو چپگرا همین طوری یلخی کشور رو پر از مهاجر چینی و هندی کرد خیلی از افراد درباره عواقب این کار هشدار دادن اما کسی توجهی نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا هزینه جنگ اوکراین و حماس رو از جیبش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا هزینه جنگ اوکراین و حماس رو از جیبش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۰۷:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بیان اینجا.اینجا خیلی خوبه.ما خیلی خوبیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
آمریکا هزینه جنگ اوکراین رو جیب کانادا و اروپا و بقیه میده نه خودش
آخرین اخبار