انگلیس مهاجرت قانونی را محدود می‌کند

دولت انگلیس قصد دارد علاوه بر مقابله با مهاجرت غیرقانونی، با اعمال شرایط سخت مهاجرت قانونی را نیز محدود کند.

اسکای نیوز و تلگراف گزارش دادند که جیمز کلورلی، که اخیرا به عنوان وزیر کشور انتخاب شده است، درصدد رونمایی از اقداماتی برای محدود کردن مهاجرت قانونی است. 

هنوز جزئیات این اقدامات مشخص نشده است، اما ظاهراً آن‌ها شامل کاهش «ویزای سلامت و مراقبت‌های اجتماعی» می‌شوند، همچنین حداقل هزینه برای ویزای کارگران ماهر از ۲۶۲۰۰ پوند به بیش از ۳۵۰۰۰ پوند افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش تلگراف، انگلیس همچنین «لیست کمبود مشاغل» را اصلاح خواهد کرد و حداقل درآمد مورد نیاز برای یک شهروند انگلیسی را افزایش خواهد داد تا آن‌ها نیز بقیه را از طریق ویزای خانوادگی وارد کشور کند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را در اولویت قرار داده است. بر این اساس دولت انگلیس از پناهندگی مهاجرانی که به‌طور غیرقانونی وارد خاک این کشور شده‌اند جلوگیری می‌کند. دولت همچنین می‌خواهد که مهاجران پس از بازداشت خیلی سریع به کشور مبدأ یا به کشور ثالثی مانند رواندا منتقل شوند. این طرح برای تصویب به رای دادگاه عالی انگلیس نیاز دارد.

بیش از ۴۵ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۲ با این قایق‌ها وارد سواحل بریتانیا شدند که یک رکورد محسوب می‌شود. در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ نیز بیش از ۱۳ هزار نفر از این مسیر عبور کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار