آغاز فعالیت‌های عدالت خواهی و مبارزه با فساد برای پیشرفت کشور

مسئول کارگروه‌های تخصصی استان‌های اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه الله الاعظم گفت: فعالیت‌های عدالت خواهی و مبارزه با فساد برای پیشرفت کشور توسط نیرو‌های خودجوش شروع شده است و این فعالیت‌ها هرکدام رویکرد خاصی دارند.

سومین نشست کارگروه عشایری مجمع مطالبه گران استان فارس با حضور مسئول کارگروه تخصصی استان ها، معاون تشکیلات اطلاعات مردمی، دبیر و معاونان مجمع مطالبه گران استان فارس، حراست بازرس اداره کل امور عشایری فارس در سالن شهید دستغیب سومین حرم اهل بیت برگزار شد.

 نصراللهی مسئول کارگروه‌های تخصصی استان‌های اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه الله الاعظم با اشاره به اینکه فعالیت‌های عدالت خواهی و مبارزه با فساد برای پیشرفت کشور توسط نیرو‌های خودجوش شروع شده است، اظهار کرد: این فعالیت‌ها هرکدام رویکرد خاصی دارند، برخی صرفاً رویکرد نظری - پژوهشی را بر عملیات میدانی ترجیح داده‌اند و با تمرکز بر روی قوانین، دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها، به دنبال اصلاح آن‌ها هستند. 

او افزود: کار مطالبه‌گر را نباید انجام دهیم بلکه مطالبه توسط مطالبه گران باید صورت بگیرد، اما حمایت‌ها را فراهم می‌آوریم. برای آنکه نقاط قوت حفظ و نواقص آن‌ها برطرف شود لازم است با شناسایی، سازماندهی و راهبری هسته‌های تخصصی و کارگروه‌های استانی تشکیل شوند که برای مبارزه با فساد هم حرف عملی مستند داشته باشند هم بتوانند به نقش آفرینی مردم در مبارزه با فساد کمک کنند.

 نصراللهی گفت: در کارگروه‌های تخصصی مطالبه گری با راهکار و طرح مسئله و راه حل طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدنظر است و در این راه انواع حمایت‌ها از قبیل حقوقی، رسانه‌ای، مالی، دادن اطلاعات در اختیار فرد مطالبه‌گر گذاشته می‌شود تا بتواند مطالبه‌اش را پیش ببرد.

نصراللهی با تاکید به راه اندازی کارگروه‌های تخصصی در استان‌ها گفت: مجامع مطالبه گری تشکیل کارگروه تخصصی در استان‌ها را در دستور کار دارد و در این زمینه ۲ کار انجام می‌دهد که نخست تشکیل کارگروه‌های شهرستانی و دوم تشکیل کارگروه‌های استانی و در زمینه‌های مختلف است. 
 
او اضافه کرد: کارگروه عشایری مجمع مطالبه گران استان فارس نخستین کارگروه راه اندازی شده در این استان بوده است که طی این ۲ سال فعالیت‌هایی جهت رفع مشلات و پیگیری مطالبات عشایر داشته است و در مرحله جدید مشکلات مهم و اساسی عشایر خواهد پرداخت. 

دبیر مجمع مطالبه گران استان فارس گفت: با توجه به پایان دوره دبیر کارگروه عشایری مجمع مطالبه گران استان فارس، اطلاع رسانی جهت داوطلبان دبیری این کارگروه صورت گرفت و ۳۲ داوطلب ثبت نام اولیه کردند که در جلسه‌ای با حضور شورای راهبردی مجمع مطالبه گران و داوران هر داوطلب به معرفی خود پرداختند. 

 کشتکار گفت: هر مجمع شهرستانی با شناسایی مطالبه گران حوزه عشایر در شهرستان خود، یک کارگروه تخصصی با موضوع عشایر را برگزار کرده و پس از تکمیل این حوزه در ۳۸ شهرستان، مسئولان کارگروه‌های تخصصی، دبیر یا شورای مرکزی این حوزه را در استان فارس انتخاب کنند.

او افزود: در راستای این مهم، انتظار می‌رود همه دبیران شهرستانی تا پایان ضرب العجل (پایان دی ماه) کارگروه تخصصی عشایر خود را برگزار کرده و به ستاد استانی معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار