زندانیانی که پس از رهایی، به خودکفایی و درآمدزایی می‌رسند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد گفت: با دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی که ویژه مددجویان زندان گناباد برگزار شده است، پس از رهایی از بند اجباری، می‌توانند به خودکفایی رسیده و درآمدزایی داشته باشند.

حمیدرضا محمودی قوژدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۷ مددجو از آموزش دوره‌های پیشرفته صنایع‌دستی بهره‌مند شده‌اند.

او در همین خصوص افزود: طی این مدت ۱۰ دوره آموزش پیشرفته در رشته‌های زیورآلات سنتی، معرق چرم، شال‌بافی، نقاشی روی سفال و گوهرتراشی برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد ادامه داد: تعاملاتی از این دست ضمن آموزش حرفه و صنعت به مددجویانی که به هر دلیل در زندان‌ها حضور دارد، انگیزه لازم برای اصلاح در آن‌ها را تقویت می‌کند و علاوه بر آن زمینه‌ساز رشد و تحول فردی در آن‌ها می‌شود.

قوژدی بیان کرد: این افراد پس از رهایی از بند اجباری، می‌توانند با تلاش و پشتکار در آن رشته به خودکفایی رسیده و درآمدزایی داشته و ایجاد اشتغال کنند.

او تصریح کرد: شهرستان گناباد بیش از ۱۰۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های سفال و سرامیک، پارچه‌بافی، نمدمالی، گلیم‌بافی، گوهر تراشی، چرم‌دوزی و ... دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد تاکید کرد: سفال‌مند گناباد یکی از مهمترین صنایع‌دستی این شهرستان است که ۲۲ کارگاه و فروشگاه و ۵۰۰ نفر هنرمند در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار