عفت فاطمی و غیرت ابوالفضلی، رمز پیروزی ما بر دشمنان

فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی گفت: پیروزی امروز ما برگرفته از عفت فاطمی و صبر زینبی بانوان و غیرت ابوالفضلی مردان ما است.

امیر شاطری فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی در یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا خورشیدی و ۲۶ شهید ارتش در فردوس، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون شهدا دانست و گفت: امروز ایران اسلامی یک قدرت بین المللی است و ریشه‌های مقاومت قطورتر شده است.

او با اشاره به دوران جنگ تحمیلی افزود: در ایام نه چندان دور وابستگی تجهیزاتی، لجستیکی و تاکتیکی به غرب داشتیم و در آن شرایط ۷۶ کشور به ما حمله کردند.

امیر شاطری اظهار کرد: امروزه ما اعلام می‌کنیم هیمنه استکبار و دشمنان اسلام و قرآن در هم شکسته است و ما امروز قدرت جهانی هستیم و این به واسطه عفت فاطمی و صبر زینبی زنان و غیرت ابوالفضلی مردان ماست.

حجت الاسلام شاکری امام جمعه فردوس هم با بیان اینکه بر خود می‌بالیم که فردوس ظرفیت‌های فراوانی دارد و بزرگانی همچون شهید سرلشکر خلبان خورشیدی را در خود پرورش داده است گفت: ما به شهیدانمان افتخار می‌کنیم و شهیدان از قشر‌های مختلف برای ما اقتدار آفریدند.

او افزود: پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست و اکنون برای علم آموزی از کشور‌های مختلف به ایران می‌آیند که جای بسی افتخار است.

شهید خورشیدی متولد ۱۳۲۵ در شهرستان فردوس از همرزمان شهید بابایی و یکی از خلبانان f ۱۴ نیروی هوایی ارتش بود که رشادت‌های وی در عملیات‌های مختلف مانند فتح المبین منجر به دریافت مدال فتح می‌شود.

شهید خورشیدی در اسفند ۱۳۷۰ در سانحه هوایی در اصفهان به شهادت رسید.

یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا خورشیدی و ۲۶ شهید آجا در فردوس به صورت همزمان از شبکه خاوران پخش زنده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.