نسل آینده، هدف دشمن در جنگ شناختی امروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن در جنگ شناختی نسل آینده را نشانه گرفته و باید توجه داشته باشیم دشمنان نظام اسلامی امروز تا درون خانه‌های ما از طریق گوشی تلفن همراه و فضای مجازی و امپراطوری رسانه‌ای نفوذ کرده است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه اردوی دو روزه طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ستیز) که در مجتمع فرهنگی تربیتی یادگاران امام (ره) استان برگزار شد، گفت: تلاش دشمن در جنگ شناختی، هویت زدایی از جامعه اسلامی است و باید زنان برای جایگاه والای خود ارزش قائل باشند و آن را تنزل ندهند.

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: زن در عصر جاهلیت وضعیتی داشت که به محض اینکه فرزند دختری به دنیا می‌آورد او را مایه ننگ می‌دانستند و زنده به گور می‌کردند، اما با ظهور اسلام باستناد آیات قرآن و احادیث رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، زن در جامعه از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مشرکان مکه به پیامبر اکرم (ص) جسارت می‌کردند و او را به خاطر نداشتن فرزند «ابتر» می‌نامیدند که خداوند برای تسلّی خاطر پیامبر و پاسخ به این سخن نابجا، سوره کوثر را نازل فرمود و ناکام بودن دشمنان و دوام و بقای نسل و فکر پیامبر (ص) را خبر داد.

طالبی با اشاره به اینکه مصداق سوره کوثر، حضرت فاطمه (س) است، ادامه داد: زن با گوهر وجود خود می‌تواند باعث پیشرفت جامعه در هر زمانی باشد.

طالبی با بیان اینکه در سوره نساء و مریم نیز از منزلت و قداست زن سخن به میان آمده، گفت: قرآن مجید در حدود ۱۹۶ آیه راجع به زنان سخن گفته، اما خود زنان باید برای جایگاه خود ارزش قائل باشند و آن را تنزل ندهند.

او با اشاره به اینکه در طول تاریخ زنانی داشته ایم که فعالیت‌های بسیاری برای بقای اسلام انجام داده اند، تأکید کرد: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با امداد رسانی و کمک رسانی پشت جبهه‌های نبرد، همپای رزمندگان برای دفاع از کشور نقش‌آفرینی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان صبر و ایثار زنانی که همسر و فرزندشان در جنگ غزه به شهادت رسیدند، عنوان کرد: زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند و کارآفرین هستند و الگو می‌باشند.

طالبی با اشاره به اینکه خواستن توانستن است و این را در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ثابت کردیم، افزود: باید توجه داشته باشیم دشمنان نظام اسلامی امروز تا درون خانه‌های ما از طریق گوشی تلفن همراه و فضای مجازی و امپراطوری رسانه‌ای نفوذ کرده است.

معاون استاندار به بیان شیوه نفوذ دشمن و رسوخ فرهنگ منحط غربی در حوزه زنان و خانواده پرداخت و در ادامه گفت: ما به رعایت حجاب و عفاف اسلامی و حفظ اصالت زنان در استان خراسان جنوبی به ویژه روستا‌ها افتخار می‌کنیم.

او به تلاش دشمن در جنگ شناختی برای هویت‌زدایی از جامعه اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند و اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند.»

طالبی با بیان نقش و برنامه دشمن برای ترویج مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در بین جوانان، گفت: اعتیاد به موادمخدر خیلی از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی دیگر را به دنبال دارد که از شما به عنوان یاران آسیب‌ستیز انتظار است که مطالبی که در کارگاه‌های آموزشی فرا گرفتید به سایر اقشار جامعه منتقل و اطلاع‌رسانی کنید.

برچسب ها: نسل اینده ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.