تجلیل از ۷۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه دارنده رتبه‌های کشوری در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تجلیل ۷۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه استان دارنده رتبه‌های کشوری در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و قرآنی خبر داد.

موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم روز جهانی معلولین گفت: مهارت‌آموزی لازمه ارتقای کمی و کیفی زندگی فردی و اجتماعی، گسترش فرهنگ کارآفرینی و رشد استقلال فردی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است.

او افزود: ارتقای کیفیت آموزش با هدف کاهش مشکلات رفتاری، تعمیم‌دهی و بهبود عملکرد مهارت‌های اجتماعی به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه رکن اصلی فعالیت آموزش و پرورش استثنایی به شمار می‌رود.

موسوی نژاد، تقویت مهارت‌های فرهنگی و آموزشی را لازمه شناسایی استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دانست و تصریح کرد: می‌توان ظرفیت‌های ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری را در دانش آموزان با نیاز ویژه شناسایی و در جهت تقویت و شکوفایی این ظرفیت‌ها گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تجلیل از ۷۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه دارنده رتبه‌های کشوری در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و قرانی و معلمان آن‌ها در این آیین ادامه داد: برنامه‌های غیررسمی تأثیری بیشتری در روند تقویت و پیشرفت دانش‌آموزان دارد.

او همچنین در آئین برگزاری رویداد آوای آسمانی که در دبیرستان امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، از برگزاری رویداد آوای آسمانی در ۸۷ مدرسه غیردولتی و هیئت امنایی با مشارکت هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: رویداد آوای آسمانی به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس غیردولتی استان برگزار می‌شود.

موسوی نژاد با بیان اینکه هفته قرآن، عترت و نماز فرصت مناسبی برای تبیین و تبلیغ ابعاد مختلف ظرفیت‌های قرآنی در مدارس است، عنوان کرد: این طرح با هدف شکوفایی استعداد‌های قرآنی، تشویق دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه‌های قرآنی، گسترش فرهنگ تلاوت و قرائت قرآن کریم و تجلیل و تقدیر از نخبگان قرآنی دانش‌آموز مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تجلیل از ۷ حافظ و دارندگان رتبه‌های برتر کشوری مسابقات قرآن در این مراسم خبرداد و افزود: هفته گرامی‌داشت قرآن، نماز و عترت ظرفیت خوبی است تا همه دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین ضمن اطلاع از روند گسترش آموزه‌های قرآن، عترت و نماز، اقدامات مؤثری با هدف نشر آموزه‌های قرآنی کلام وحی، انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.