افزایش ۵۰ برابری ارزش افزوده با تولید محصول فناورانه بنتونیتی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در حوزه فرآوری بنتونیت محصولی فناورانه را تولید کردیم که علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین کند.

یعقوبی نژاد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: با تلاش نخبگان و اساتید دانشگاهی و با تلاشی ۶ ماهه موفق شدیم در حوزه فرآوری بنتونیت محصولی فناورانه را تولید و معرفی کنیم که علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین کند و از واردات آن جلوگیری شود.

او افزود: به جز تولید در یک شرکت داخلی، این محصول حیاتی صنعت نفت و پالایشگاه‌ها کاملا وارداتی است که از چین و هند وارد می‌شود که در سه ماه گذشته با استفاده از ظرفیت بالای ذخیره بنتونیت در استان، محصولی فناورانه و کاملا حیاتی در صنعت نفت را تولید کردیم و این نوید را به فعالان معدنی و سرمایه گذاران می‌دهیم که دانشگاه صنعتی بیرجند به جایی رسیده است که تولید صنعتی این محصول بومی را به واحد‌های صنعتی پیشنهاد می‌دهد.


بیشتر بخوانید


یعقوبی نژاد تصریح کرد: با ارائه این محصول جدید، ارزش افزوده بنتونیت از هر هزار تومان در یک کیلوگرم به ۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و گام مهمی در جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده بنتونیت در استان اتفاق می‌افتد.

خراسان جنوبی قطب تولید بنتونیت در کشور است و ۸۵ درصد ذخایر این ماده معدنی راهبردی را در خود جای داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.