دامپزشکی بیرجند در خصوص بیماری تب برفکی هشدار داد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ضمن هشدار در خصوص بیماری تب برفکی از برگزاری جلسه‌ای با گاوداران مجتمع مرک در این خصوص خبر داد.

حمزه ئی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: رعایت شرایط بهداشتی از جمله واکسیناسیون دام‌هایی که تاکنون واکسن تب برفکی را دریافت نکردند یا دریافت واکسن یادآور، کنترل ورود و خروج افراد و خودرو‌ها، ضد عفونی تمام خودرو‌های ورودی به دامداری، اخذ مجوز برای حمل و نقل دام، قرنطینه کردن دام جدید به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز در دامداری پس از انتقال و... در کنترل و پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

او افزود: در جلسه ای که با حضور حداکثری دامداران مجتمع مرک و حضور کارشناس واحد امور دام جهاد کشاورزی شهرستان با محوریت بیماری تب برفکی برگزار شد ضمن هشدار در خصوص بیماری تب برفکی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان، با ارائه پاورپوینت مطالبی در خصوص راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی به دامداران ارائه شد.

حمزه ئی به تمام دامداران شهرستان توصیه کرد: از خرید و فروش و جابجایی دام بدون اخذ گواهی حمل دامپزشکی جداً خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه علائمی از بیماری تب برفکی در اسرع وقت با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.