سند تحول یزد با هدف بهبود جایگاه و تولید و اشتغال

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری یزد گفت: نساجی بر اساس برنامه سند تحول، آینده استان یزد را متحول خواهد کرد.

مرتضی محمودی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری یزد گفت: یزد به لحاظ موقعیت جغرافیایی از استان‌های شاخص کشور است و در حالی که کمتر از ۲۰ درصد جمعیت کشور در این استان است، بیش از ۲ درصد تولید کشور در یزد انجام می‌شود.

او سند تحول یزد را با هدف بهبود جایگاه و تولید و اشتغال استان توصیف کرد و افزود: این سند در ۱۵ محور با ۱۸۰ طرح و ۹۰۰ فعالیت تهیه شده و مسئولان هر بخش نیز مشخص شده و در حال اجرای وظیفه هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با اشاره به شهرت یزد در زمینه اشتغال آفرینی تصریح کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ واحد فعال صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی در استان مشغول به فعالیت بوده و ۶۰ هزار واحد صنفی نیز به فعالیت می‌پردازند.

محمودی تداوم فعالیت برای تکمیل ۲ هزار واحد نیمه تمام بخش خصوصی را نشان دهنده اشتغال آفرینی استان عنوان کرد و ادامه داد: ما منابع را به سمت صنایع کم آبخواه سوق داد که نساجی و پوشاک یکی از اولویت هاست و طرح‌های خوبی تا دهه فجر در این زمینه به بهره برداری می‌رسد.

محمودی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش حوزه نساجی و پوشاک در استان تأکید کرد و اظهار داشت: ۲ هزار واحد فعال نساجی در استان وجود دارد که بخش مهمی از آن‌ها را کارگاه‌های کوچک و متوسط به شمار می‌آیند و به بافندگی می‌پردازند.

او افزود: ۶۰ کارخانه متوسط و بزرگ تولید نخ و پارچه و پنج کارخانه بزرگ نیز وجود دارد. ۹ طرح بخش نساجی و پنج طرح بخش پوشاک نیز در سند یزدنوین دیده شده که آینده یزد را متحول خواهد کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با اشاره به نیاز صنعت نساجی استان به نوسازی و بازسازی گفت: ما باید بخشی از پارچه‌های تولید شده در یزد را به مرحله دوخت و طراحی برسانیم و در تولید کالای خواب و پوشاک و مبل از استان‌های شاخص باشیم.

او از تأکید بر افتتاح طرح‌های مبتنی بر صنایع پاک در استان یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار جواز صادر کردیم که امسال به کمتر از هزار و ۵۰۰ رسیده و اغلب جواز‌ها به سمت برق و الکترونیک رفته است.

محمودی تغییر ریل اقتصادی در استان را ضروری خواند و خاطرنشان ساخت: هرگونه بارگذاری صنایع آلاینده و پرآبخواه و نیروی کاربر زیاد در محور مهریز ـ عقدا ممنوع بوده و از زمان تصویب این قانون تاکنون هیچ مجوزی صادر نشده است. 

او از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در یزد خبر داد و گفت: همه منابع ما در سال گذشته را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناور قرار دادیم که یک نتیجه آن شرکت دانش بنیان در یزد با ۲۷۰ نفر بیمه شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری افزود: سال گذشته هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان را با عاملیت بخشی از دستگاه‌ها به سوی خدمات برتر، فناور و دانش بنیان بردیم و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد را هم توزیع کرده و هفت هزار کسب و کار کوچک و خرد نیز کمک مالی گرفته اند.

او بیان داشت: همچنین سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های فناور، نوآور و دانش بنیان پرداخت کردیم و برنامه امسال ما هم حمایت از خدمات برتر و کم آبخواه و نیروی متخصص خواه است.

محمودی تأکید کرد که با وجود اینکه بخش صنعت بزرگی در استان وجود دارد، ما کمتر از ۴۵ درصد اشتغال در این بخش است و ۴۹ درصد اشتغال در بخش خدمات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار