نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبر داد:

۳۲ هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس برای حمایت از تولید و اشتغال

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جدید ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید اشتغال و کارآفرینی تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد پاکمهر رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای  از تصویب ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، در بودجه سال جدید ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید اشتغال و کارآفرینی تصویب کرد.

پاکمهر با اشاره به اینکه نامگذاری سال‌های گذشته و سال جدید توسط مقام معظم رهبری، با محور اقتصاد، تولید و جهش داخلی و حمایت ملی و مانع زدایی بوده است، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومانی را در حمایت از تولید و اشتغال و کارآفرینی مصوب کرد که پس از تایید شورای نگهبان به وزارتخانه‌ها ابلاغ شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: ۶ وزارتخانه صنعت معدن تجارت، وزارت نفت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، معاونت علمی فنی ریاست جمهوری، جهادکشاورزی و وزارت فن آوری و ارتباطات موظف شدند در ۳۱ استان کشور براساس شاخص‌های میزان نرخ بیکاری، محرومیت و شاخص کمتر توسعه یافتگی برای اشتغال و کارآفرینی سرمایه گذاری کنند.

پاکمهر از اشتغال پایدارتر، مشاغل زودبازده و زنجیره افزایش ارزش تولید کالا‌های ایرانی را از الویت‌های اختصاص بودجه برای اشتغال و کارآفرینی نام برد و اظهار داشت: در تبصره ۱۶ و در بحث حمایت از تولید اشتغال و کارآفرینی مصوب شد تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله ارائه شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس  باتاکید به حمایت مجلس برای قانون گذاری و تولید و اشتغال و کارآفرینی و مشوقات صادراتی بیان داشت: در صورتیکه ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور برگردد تولیدکننده معاف از مالیات می‌شود، همچنین در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده پول سرگردان مردم در بازار بورس در صندوق پروژه پذیره نویسی شود تا خود مردم بتوانند در پروژه‌های زیربنایی کشور که معاف از مالیات و عوارض است، مشارکت کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.