همایش اربعین، نماد شکوه و پیام وحدت امت اسلام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: همایش اربعین حسینی از نماد‌های شکوه و پیام وحدت امت اسلام است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ستاد اربعین حسینی (ع) استان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با تأکید بر ضرورت آسیب شناسی و بررسی کمبود‌های ستاد اربعین استان و برنامه ریزی برای رفع آن‌ها از هم اکنون، گفت: همایش عظیم اربعین می‌تواند از بستر‌های اساسی تمدن سازی اسلامی باشد.

او با بیان اینکه این همایش عظیم یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های تمدن سازی است که ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله حرکت فرامذهبی دارد، افزود: تمدن سازی منحصر به دین خاصی نیست؛ در اربعین علاوه بر شیعیان، اهل تسنن و سایر ادیان هم حضور داشته و به موضوع توسل به ائمه اعتقاد دارند.

طالبی با بیان اینکه همایش اربعین، نماد شکوه و پیام وحدت امت اسلام است، اظهار کرد: تبادل فرهنگ و ترویج فرهنگ کمک رسانی در اربعین به وقوع می‌پیوندد و با وجود اینکه در غرب آسیا شاهد حضور گروه‌های انحرافی، تروریستی، تکفیری و داعش هستیم، اما همه مردم بدون هیچ نگرانی امنیتی در کنار هم قرار می‌گیرند.

معاون استاندار به آثار سیاسی اجتماع اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین نمایش قدرت مسلمانان، گفتمان ظلم ستیزی، عزت و آزادگی بوده و اقتدار مسلمانان در اربعین یادآوری می‌شود؛ همچنین اربعین بازتولید شعائر انقلاب اسلامی بوده و بزرگترین مکتب اخلاق و ابر رسانه است که دنیا را معطوف به خودش می‌کند. 

او تصریح کرد: برخی رسانه‌های معاند به دنبال تخریب این اجتماع هستند، اما جریان اربعین به عنوان یک ابر رسانه یکپارچگی مسلمان را به دنیا مخابره می‌کند.

طالبی عنوان کرد: جا دارد از دست اندر کاران این حرکت بزرگ و کمیته‌های زیرساخت، مشارکت ها، بهداشت و درمان، ثبت نام، بازرسی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و صدا و سیما قدر دانی کنیم که به خوبی پای کار بودند.

معاون استاندار گفت: برای هماهنگی اقدامات از هم اکنون برنامه ریزی شود و کمیته‌ها برای نارسایی‌هایی احصا شده تصمیم گیری کنند.

او بر سرعت بخشیدن به روند اجرای مصوبات تأکید کرد و ادامه داد: در موضوع کمبود‌ها و آسیب‌های جریان اربعین باید از هم اکنون پیگیری‌های لازم در دستور کار باشد تا پشتیبابی و اعزام زائران تسهیل شود؛ همچنین ذهن‌ها تنها نباید معطوف به همایش اربعین در عراق باشد بلکه در سطح استان هم باید برنامه‌ها آسیب شناسی شوند.

در این جلسه در خصوص سوخت مورد نیاز اتوبوس‌های اعزامی به اربعین، مدیریت بیمه اتباع، نظارت‌های لازم بر جلسات کمیته‌های اربعین، برگزاری جلسات ستاد اربعین به صورت منظم و رفع مشکلات زائران پاکستانی و افغانستانی بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار