رتبه هفتم خراسان جنوبی در حوزه ثبت اشتغال در سامانه رصد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: استان به لحاظ ثبت اشتغال در سامانه رصد در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه اشتغال استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۵ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده و استان به لحاظ ثبت اشتغال در سامانه رصد تا کنون رتبه هفتم کشوری را کسب کرده است.

او افزود: فرآیند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان از ابتدای مرداد آغاز شده و تاکنون حدود ۶۰ درصد این منابع تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت شده است.

اشرفی عملکرد مجموعه بانکی استان در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: امیدواریم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات حوزه مشاغل خانگی استان تا پایان سال به صورت کامل جذب شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه ۲۴ میلیارد تومان اعتبار شناور ملی در حوزه مشاغل خانگی برای استان تعیین شده، اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال امسال خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۲ فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.

او بیان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ صحت سنجی و راستی آزمایی اشتغال ثبت شده در سامانه، رتبه پنجم کشور را دارد.

اشرفی تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در استان در دستور کار است که در این زمینه از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج اعلام آمادگی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار