زنان ستون انسانیت هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: زن، ستون انسانیت است و اگر این ستون فرو بریزد، انسانیت نیز نابود می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در همایش پیام آوران عاشورا در ارومیه با اشاره به آیات و روایاتی درخصوص جایگاه رفیع و محترم زنان در دین مبین اسلام گفت: بانوان ستون‌های اصلی جامعه متعالی اسلامی هستند و به همین علت، هدف اصلی دشمنان نیز این قشر بوده است.

حجت الاسلام منصور امامی افزود: زن، ستون انسانیت است و اگر این ستون فرو بریزد، انسانیت نیز نابود می‌شود و به همین دلیل است که شیطان سرمایه گذاری کرده تا این ستون را از بین ببرد.

وی اظهار کرد: خداوند متعال اوج هنر را در خلقت زن به کار برده و زنان به خاطر لطافتی که در وجود آنهاست، به خدا نزدیکتر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در دنیای امروز و در هیچکدام از مکاتب بشری، آن گونه که اسلام به زن جایگاه و منزلت بخشیده، منزلتی برای بانوان قائل نیستند و این امر، متعالی بودن تعالیم اسلامی را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: نگاه اسلام به زن، بی نظیر و مثال زدنی است چنان که پیامبر اسلام به پاس احترام به مقام زن در برابر دختر خود بلند می‌شود و بر دستانش بوسه می‌زند و نشان می‌دهد که زن در اسلام صاحب عزت و منزلت است.

این مقام مسئول گفت: جامعه بدون زن محل تولد صهیونیست‌ها و کودک کش‌ها می‌شود و به عبارتی، جامعه بدون زن جامعه‌ای خشن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: نظام سرمایه داری زن را به عنوان کالا مطرح می‌کند و زن را به آرامی می‌کشد و با چهره بزک کرده ازبین می‌برد که این نگاه، از نظر دین مبین اسلام مطرود و حرام است.

بانوان؛ گنجینه‌های کشف نشده اند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم دراین همایش گفت: بانوان یکی از گنجینه‌های کشف نشده دوران دفاع مقدس هستند و نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس مثال زدنی و قابل تحسین بوده است.

نیّر الهامی ادامه داد: تاثیری که خانواده شهدا در تمدن سازی دارند، انکار ناپذیر است و این مهم که با مدیریت بانوان شکل گرفته، باید به جوانان و نسل آینده منتقل و تبیین شود.

وی با اشاره به تاثیر جهاد تبیین و بیان خاطرات شهدا اضافه کرد: دراین خصوص خانواده شهدا و مسوولان هر دو وظیفه دارند به این امر پرداخته و جامعه و جوانان را با خاطرات و راه آن‌ها آشنا سازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی افزود: مدرسه و دانشگاه مکان مهمی برای بیان این خاطرات و انتقال آن به دانش آموزان و دانشجویان است و بدون شک تاثیر مثبتی به دنبال خواهد داشت.

الهامی با تبریک روز پرستار اظهار کرد: قدر تمامی پرستاران که در عرصه سلامت زحمت می‌کشند، را باید بدانیم و بر زحمات آن‌ها ارج نهیم.

اجرای سرود و برگزاری مسابقه بین دانش آموزان حاضر از دیگر بخش‌های این همایش بود و در ادامه این مراسم از خواهران شهدا، پرستاران و امدادگران با اهدای لوح و هدیه، تجلیل و قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.