احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در ارومیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با موافقت وزارت بهداشت، بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در ارومیه احداث می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در حاشیه سفر به شهرستان چایپاره و در گفتگو با خبرنگاران گفت: در افق سال ۱۴۰۴ استان در شاخص تعداد تخت بازای هزار نفر جمعیت، ۲ هزار و ۵۰۰ تخت کمبود وجود دارد که ۹۰۰ تخت از آن مربوط به ارومیه و مابقی مربوط به شهرستان‌ها است.

دکتر محمد امین ولی زاد با بیان اینکه پروژه‌های بیمارستانی ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب، ۲۵۰ تختخوابی بوکان در جنوب استان و پروژه‌های بیمارستانی ۱۰۰ تختخوابی چایپاره و ۲۵۰ تختخوابی سلماس در شمال استان در حال احداث است افزود: فاز توسعه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی نقده و بیمارستان ۸۵ تختخوابی اشنویه نیز به زودی در استان افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: مناقصه بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی شهید بهشتی ارومیه در حال انجام است و در حال حاضر شاهد آغاز فاز تکمیلی آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از اخذ مجوز ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه با قابلیت ارتقا به هزار تخت خبر داد و گفت: خوشبختانه با عنایت وزات سازمان برنامه و بودجه و تلاش‌های حوزه توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه، هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری موافقت احداث این بیمارستان اخذ شد و به زودی اقدامات لازم جهت آغاز مناقصه و شروع پروژه آغاز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با احداث دو بیمارستان ۴۵۰ و ۶۰۰ تختخوابی ارومیه وضعیت استان از لحاظ داشتن تخت‌های بیمارستانی به وضعیت مطلوبی در کشور برسد.

کمبود ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی، نبود بیمارستان در شهرهای کوچک، کمبود مراکز بهداشتی مهمترین چالش بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.