۲ هزار میلیارد تومان، گردش مالی حساب‌های پیمانکاران در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۹۲ درصد قرارداد‌های دولتی استان در بانک‌های داخل استان منعقد شده و ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه ستاد درآمد و تجهیز منابع استانی جز ۲ بند د تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ و شورای فنی استان گفت: بخش قابل توجهی از اعتبارات استانی و ملی در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین اعتبارات هزینه‌ای بر اساس تکالیف قانونی و برنامه‌های ابلاغی از سوی دستگاه‌های اجرایی به صورت برون سپاری هزینه و به حساب پیمانکاران واریز می‌شود.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای فنی و ستاد درآمد و تجهیز منابع استانی، باید پیمانکارانی که در خراسان جنوبی فعالیت دارند، حساب‌های آن‌ها در بانک‌های عامل استان افتتاح می‌شد.

ذاکریان اظهار کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی از دستگاه‌های اجرایی استان، از مجموع ۶۸۷ قرارداد معاملات دولتی جدید که در تابستان امسال منعقد شده، ۶۳۱ فقره قرارداد حساب‌های بانکی خود را در بانک‌های عامل استان معرفی کرده اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: تنها ۵۶ قرارداد حساب‌های بانکی در بانک‌های خارج استان بوده است.

او ادامه داد: گردش مالی که بر مبنای این مصوبه در بانک‌های استان انجام شده است حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

ذاکریان تصریح کرد: با اجرای این مصوبه ۹۲ درصد قرارداد‌ها در بانک‌های عامل استان گردش مالی آن انجام شده و ضمانت نامه‌های بانکی پیمانکاران نیز از بانک‌های عامل استان دریافت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار