هوا ناآرام می‌شود/ صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از تقویت توده هوای ناپایدار در استان طی فردا خبر داد.

نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اوایل وقت جمعه ۲۶ آبان تا اواخر وقت همان روز تقویت توده هوای ناپایدار جوی را در استان شاهد هستیم.

او افزود: وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، رگبار شدید باران و رعد و برق و در نقاط مستعد و کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ و خطر برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

نخعی اظهار کرد: منطقه اثر این توده هوای ناپایدار شهرستان نهبندان، سربیشه و جنوب شرق خوسف خواهد بود و هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.


بیشتر بخوانید


کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در حمل و نقل، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، احتمال خسارت به سازه‌ها و سقف‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، لغو فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، احتمال خسارت به قنوات و تأسیسات و زیرساخت‌ها و راه‌های روستایی دور از انتظار نیست.

او گفت: احتیاط در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه، چشم پوشی از سفر‌های غیر ضرور از جمله در مسیر نهبندان به زابل و زاهدان، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از جابجایی عشایر، تنقیه و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و شهرداری‌ها، پرهیز از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و کارگاه‌های ساختمانی نیمه کاره، جمع آوری و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های سرپوشیده و مناسب، مراقبت از کندو‌های زنبور عسل، عدم چرای دام و خودداری از اسکان و جابه جایی در حاشیه بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها به هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، رعد و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.