سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف: 

در یک قدمی ایجاد زنجیره تولید خوشه صنعت فولاد هستیم

رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویر خاوران گفت: هدف اصلی ما در این مجموعه، ایجاد زنجیره تولید خوشه صنعت فولاد است که به آن خواهیم رسید.

تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در واحد‌های تولیدی خراسان جنوبی دارد. برای تحقق این هدف مهم، شرکت شهرک‌های صنعتی استان از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد کرد که البته همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه ضروری است.

بر اساس قانون، دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحد‌های تولیدی هستند که در این جهت شرکت شهرک‌های صنعتی نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به سرمایه‌گذاران است.

شان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویر خاوران و سرمایه گذار کشور چین در شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف در خصوص تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت تولیدی خود، گفت: در سال ۱۳۹۲ جهت احداث واحد تولیدی شمش چدن با سرمایه گذاری ۲۷ میلیون دلاری در شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف فعالیت خود را آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما ایجاد زنجیره تولید خوشه صنعت فولاد است، افزود: در مرحله دوم مجوز ۷۵ میلیون دلاری جهت تولید شمش فولاد با سرمایه گذاری کشور چین را اخذ کردیم.

شان با تأکید به اینکه شهرستان خوسف یکی از شهر‌های کم برخوردار در خراسان جنوبی و به ویژه در کشور در حوزه اشتغال و زیرساختی است اظهار کرد: هم اکنون در کارخانه چدن بالغ بر ۴۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که حجم بالایی از اشتغال این شهرستان را در برمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویرخاوران آینده روشنی را برای شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف ترسیم کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاران زیادی مشتاق برای ورود به شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی هستند که می‌توان این شهرک را به عنوان شهرک سرمایه گذاری خارجی نام برد.

او نبود پست برق و کمبود آب و گاز را یکی از مهمترین چالش‌های این شهرک صنعتی دانست و تأکید کرد: شرکت چدن کویر برای ۲ مرحله اجرایی خود نیازمند ۱۸ مگاوات برق و ۳۴ لیتر بر ثانیه آب است.

شان با تأکید براینکه ۶۰ هکتار از شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف در اختیار سرمایه گذاران کشور چین است، تصریح کرد: اشتغال مولد نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است و نباید مسئولان شهرستانی و استانی این فرصت را از دست بدهند.

رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویرخاوران گفت: در صورت تأمین زیرساخت لازم علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت فولاد اشتغال کارخانجات موجود را به هزار نفر افزایش خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.