رونمایی از ناوگان جدید درون شهری بیرجند

امروز در مراسمی از ناوگان جدید درون شهری بیرجند رونمایی شد.

شهردار بیرجند گفت: در این ناوگان شهری ۷ دستگاه اتوبوس درون شهری، ۱۷ دستگاه تاکسی و ۶ دستگاه ون در مسیر‌های پرتردد بیرجند خدمات رسانی می‌کنند. 

بهترین با اشاره به اینکه هزینه این ناوگان ۶۷ میلیارد تومان است افزود: ۱۷ میلیارد تومان را شهرداری بیرجند پرداخت کرده و ۵۰ میلیارد تومان آن نیز یارانه و کمک دولت سیزدهم به مردم بوده است.

وی افزود: با این ناوگان جدید شاهد ارتقا سطح رفاه عمومی، کاهش آلایندگی زیست محیطی، افزایش ضریب ایمنی مسافران و ضریب ایمنی شهر در حوادث غیر مترقبه و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهیم بود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در حوزه تاکسی رانی ۶۵ درصد تاکسی‌های درون شهری بیرجند فرسوده هستند افزود: این خودرو‌ها برابر قانون باید نوسازی شوند که با تفاهم بین اتحادیه تاکسیرانی کشور و کمیته امداد امام خمینی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی فرسوده بیرجند ۸۴ فقره تسهیلات از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

بهترین افزود: در تیرماه امسال، ۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام کم بهره و با باز پرداخت ۵ ساله به مالکین دستگاه‌های فرسوده تعلق گرفته است که تاکنون ۱۸ دستگاه وارد بیرجند شده و ۱۲ دستگاه دیگر نیز تا دو هفته آینده وارد شهر می‌شود. 

وی همچین در این مراسم از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح خیابان ارتش و صیاد شیرازی در دهه فجر خبر داد.

حجت اسلام عبدرزاق، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این مراسم از شهرداری و سازمان اتوبوس رانی خواست تا سیستم حمل و نقل شهری و امکانات آن تکمیل و تجهیز شود.

فاضلی فرد، فرماندار بیرجند نیز در این جلسه گفت: شهرداری برای توسعه ناوگان شهری باید تلاش کند و زیرساخت مورد نیاز باید برای شهروندان محیا شود.

در پایان از چند نفر از رانندگان حمل و نقل درون شهری تجلیل شد.

برچسب ها: حمل ونقل شهری ، تاکسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.